معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در نشست مشترک خود با ۶۰ رایزن فرهنگی ایران در خارج از کشور بر تجهیز و تسلط سربازان جبهه فرهنگی به فناوری های نرم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا علی احمدی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در کارگاه «ماموریت قرارگاهی سازمان، همگرایی متعاملین» که دیروز (۳ مرداد ۱۴۰۱) و در حاشیه سومین روز از دهمین دوره اجلاس رایزنان فرهنگی ایران خارج از کشور برگزار شد، طی سخنانی گفت: هرچند فرهنگ کار گروهی در کشور ما به خوبی تعریف نشده است اما در پیشبرد اعداف عالی نظام در خصوص فعالیت های فرهنگی در خارج از کشور ناگزیر از تعامل حسنه با تمامی مجموعه های مجری و فعال هستیم.

وی با تاکید بر شناسایی نخبگاه دانشگاهی در داخل برای توسعه دیپلماسی عمومی اظهار کرد: شخصیت های متعددی را در جمهوری اسلامی ایران داریم که وفادار به نظام و مسلط به امور بین المللی هستند و همفکری و مطالبه همکاری با این چهره ها تا حدودی زیادی چالش های فراروی رایزنان فرهنگی جممهوری اسلامی ایران را در خارج از کشور محدود خواهد نمود. به عبارت دیگر عدم بهره برداری مناسب از ظرفیت دانشجویان اعم از آنهایی که بومی بوده و آن هایی که در خارج از کشور شاغلند در چارچوب حکمرانی شبکه ای مانع بسیاری از خیرات ماندگار هستند.

علی احمدی یادآور شد: عدم هماهنگی و موازی کاری و پراکنده کاری و به عبارتی اصطکاک مدیریتی نهادها و دستگاه های فرهنگی مخاتلف فعال در خارج از کشور و به تبع آن عدم امکان نظارت و ارزیابی مطلوب در بلندمدت میران اثربخشی فعالیت ها و اقدامات بعضا بزرگ را با وجود گستردگی مخاطبان کم خواهد کرد.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اقدامات حاملان اقتدار فرهنگی اظهار کرد: گسترش تشکیلات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در داخل کشور در مقایسه با ساختار نمایندگی ها فرهنگی خارج از کشور به جهت هزینه های بالای اداری و پشتیبانی نیازمند بازبینی و اصلاح ساختاری است.

وی با اشاره به تلاش جریان مخالف جمهوری اسلامی ایران و عناد همیشگی برخی از قدرت های جهانی با مفاهیم انسانی انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز استفاده از فناوری های نرم و بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های متعدد اجتماعی، نه در قالب یک پیشنهاد برای متولیان جبهه فرهنگی خارج از ایران، که در حکم یک ضرورت به آن ها اعلام و ابلاغ می شود تا متناسب با نیازها و فعالیت رقبای فرهنگی اهتمام بیشتری به این نیاز روز داشته باشند.

اجلاس دهم رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور پس از وقفه ای ۱۰ ساله و با شعار «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» از یکم مرداد در تهران آغاز شده و تا روز ششم مرداد ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان