رشت- استاندار گیلان با تأکید بر لزوم انجام کار عملیاتی و جدی برای مدیریت پسماند گفت: مردم گیلان جور ناکارآمدی، ضعف و ناهماهنگی شورای شهر رشت را می کشند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گیلان با بیان اینکه گزارش های ارائه شده از برخی شهرستان ها نشان دهنده نوعی فاجعه زیست محیطی است، اظهار کرد: عملکردها نشان از آن دارد که برخی فرمانداران عملاً کاری برای مدیریت پسماند حوزه خود انجام نمی دهند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید کار عملیاتی و جدی برای مدیریت پسماند انجام شود، افزود: مردم استان گیلان تا چه زمانی باید جور ناکارآمدی، ضعف و ناهماهنگی اعضای شورای شهر رشت را بکشند زیرا چندین سال است که دستخوش بازی های سیاسی و رفتار ناهماهنگ اعضای شورای شهر هستیم.

وی با انتقاد از عدم جذب بودجه پسماند توسط شهرداری رشت گفت: شورای شهر رشت باید مسئولیت کارهای خود را بپذیرد و فرماندار باید بر تمام کارهای آنها اعم از پیگیری موارد مربوط به پسماند شهری نظارت کند.

عباسی افزود: ۲۹ هزار کیسه آرد بیشتر از سال گذشته در شهرستان ها توزیع شده است اما باز هم اعتراضات مبنی بر تعطیلی یا فعالیت نیمه وقت نانوایی ها به گوش می رسد چرا باید اجازه دهیم عده ای سودجو ما را دور بزنند و اقدامات مردمی انجام دهند.

استاندار گیلان با انتقاد از مسئولان و برخی روابط عمومی ها در عدم انعکاس فعالیت ها، تلاش ها و اقدامات مثبت دولت و نمایندگان وی در استان ها بیان کرد: فعالیت و تلاش های ما کم نیست اما به درستی اطلاع رسانی نمی شود و این موضوع منجر به سوءاستفاده برخی شده است.

وی گفت: عملکرد مسئولان در خصوص تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند و درصد تولید زباله و دفن بهداشتی آن را بررسی کنید و افرادی که عملکرد مثبت داشتند و آنهایی که روند رو به رشد دارند و حتی کسانی که عملکرد منفی دارند را مشخص و اعلام کنید.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان