رشت- مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۹ شهردار و ۴۱ بخشدار به دلیل کوتاهی در انجام وظایف خود در حوزه مدیریت پسماند به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا زمانی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گیلان با بیان اینکه روزانه حدود دو هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان تولید می شود گفت: حدود هزار تن زباله در مراکز غیررسمی و انهار و رودخانه ها مدیریت می شود.

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه ۱۰۰ در صد پسماندهای بیمارستانی بی خطر سازی می شود، افزود: پسماند ۷۰ درصد کلینیک ها و مطب ها توسط دو شرکت بی خطر سازی می شود.

وی با بیان اینکه ۲۶ مرکز دفن رسمی در گیلان وجود دارد تصریح کرد: شیرآبه های این مراکز وارد رودخانه ها می شود و کارخانجات کمپوست نیز با تمام ظرفیت خود فعالیت نمی کنند.

زمانی با اشاره به اینکه گیلان جز بزرگترین تولیدکننده های زباله است، ادامه داد: ۸۲ درصد از آب فاضلاب های استان وارد رودخانه و طبیعت می شود و بسیاری از مناطق به ویژه رودخانه های گیلان آلوده هستند.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۹ شهردار و ۴۱ بخشدار به دلیل کوتاهی در انجام وظایف خود در حوزه مدیریت پسماند به مراجع قضائی معرفی شدند.

زمانی افزود: واگذاری عرصه مرکزی استان به شرکت های سرمایه گذار، اجرای پروژه های زباله سوز در مقیاس کوچک، واگذاری تشکیلات استانی و مدیریت شهری به شرکت های تابعه وزارت کشور از جمله پیشنهادات برای مدیریت بهتر پسماند استان گیلان است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان