تداوم فعالیت سامانه بارشی در گیلان

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۲۲:۱۵ چاپ کد خبر: 175759

مدیرکل هواشناسی گیلان از تداوم فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان خبر داد و گفت: این سامانه بارشی تا پایان هفته میهمان گیلانی ها است و لازم است احتیاط ایمنی در آن رعایت شود.

محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت از تداوم فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان خبر داد و اظهار کرد: هواشناسی طی چهارشنبه تا روز جمعه هشدار سطح زرد صادر کرده است.

وی با اشاره به توصیف سامانه بارشی و ناپایدار فعال در منطقه افزود: این سامانه با بارندگی، رعدوبرق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و مه آلودگی همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از احتمال وقوع مخاطراتی در پی فعالیت سامانه فعال در منطقه خبر داد و گفت: احتمال خسارت به سازه ها و شکستن درختان به سبب وزش باد شدید، آب گرفتگی منطقه ای، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و جریان رودخانه ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه ای به ویژه در مناطق بالادست و ارتفاعات و دامنه ها، احتمال لغزش و رانش، احتمال تخریب پل ها، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و شالیزارها از نمونه مخاطراتی است که در پی فعالیت این سامانه ما را تهدید می کند.

دادرس همچنین توصیه هایی به جهت افزایش آمادگی ها در پی فعالیت سامانه این سامانه بارشی داشت و تصریح کرد: توصیه می شود احتیاط در ترددهای جاده ای در سفر به مناطق حادثه خیز، پاک سازی دهانه پل ها و تمهیدات لازم در بخش های مختلف کشاورزی به ویژه شالی کاران، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو، عدم توقف و استقرار وسایل نقلیه در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، محکم کردن سازه های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز در زمان وقوع رعدوبرق موردتوجه همگان باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان