رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین افتتاحیه بیستمین رویداد «عطر سیب» گفت: هویت تهران به عزاداری سیدالشهدا (ع) گره خورده است. این هویت و شناسنامه تهرانی هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین افتتاحیه بیستمین رویداد «عطر سیب» دوشنبه سوم مردادماه در میدان آئینی امام حسین (ع) برگزار شد. این رویداد در آستانه فرا رسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) با هدف تأمین محصولات و خدمات محافل حسینی شهر تهران از دوم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ در میدان امام حسین (ع) پذیرای علاقه مندان است.

حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سید احمد علوی، مهدی بابایی، مهدی پیرهادی و مهدی اقراریان اعضای شورای اسلامی شهر تهران، محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲، محمد خراسانی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم حضور داشتند.

سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری و سخنگوی بیستمین رویداد «عطر سیب» نخستین سخنران این مراسم بود که با خیر مقدم به حاضران گفت: امسال بیستمین سالی است که سازمان فرهنگی هنری توفیق خدمت به خادمان هیئت های عزاداری شهر تهران را دارد. از دوم تا نهم مرداد ماه این خدمات دهی پابرجاست و برگزارکنندگان هیئت های کوچک، بزرگ و روضه های خانگی می توانند مراجعه کنند.

وی ادامه داد: «عطر سیب» امسال علاوه بر فعالیت های همیشگی، چند ویژگی متفاوت هم دارد؛ تلاش کرده ایم خانواده ها هم مخاطب این رویداد باشند و برای این کار یک بازار جامع محرمی ایجاد کرده ایم که اگر خانواده ای مراجعه کرد، بتواند اقلام محرمی اش را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کند.

فاطمیان پور در پایان گفت: تفاوت دیگر این است که برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی در نظر گرفته ایم که به شکل ویژه به کودکان و نوجوانان توجه دارد. ضمن اینکه از نوجوانان داوطلب در بخش های اجرایی «عطر سیب» هم استفاده کرده ایم. امیدواریم این نمایشگاه به شکل مطلوبی برگزار شود و بتوانیم میزبان شایسته ای برای عزاداران حضرت اباعبدالله (ع) باشیم.

حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم گفت: نعمت نوکری عزاداران سیدالشهدا (ع) بر برگزارکنندگان رویداد «عطر سیب» گوارا باد. هویت تهران به عزاداری سیدالشهدا (ع) گره خورده است. این هویت و شناسنامه تهرانی هاست. خاطرات کودکی ما به محافل عزای محرم آمیخته است و بر اساس چیزی که بزرگان ما گفته اند، اجر اصلی متعلق به نوکران این محافل است.

وی افزود: امیدوارم امسال با رعایت ضوابط و قواعد، آن گونه عزاداری کنیم که این باطن نیرومند مردم تهران را در عزای سیدالشهدا (ع) به نمایش بگذاریم. تکلیف ما این است که هیئات را به عنوان کانون جهاد تبیین، باشکوه برپا کنیم. بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، محفل عزای امام حسین (ع) کانون تبیین حق است؛ تبیین روشن کردن حقیقت است و این نه فقط بر عهده ذاکران و خادمان هیئات، بلکه وظیفه تک تک هیئتی ها و عزاداران است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تهران عاصمه حکومت اسلامی است و تبیین حق در هیئت های آن باید الگویی برای سراسر کشور باشد. انشالله یک محرم نورانی و سرشار از تعظیم معارف حق را تجربه کنیم.

محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در سخنان کوتاهی گفت: خدا را شکر که پس از مدت ها، طوفان حماسه حسینی دوباره این شهر را در بر خواهد گرفت و پلیدی ها و پلشتی هایش را خواهد شست. در این مدت که نمی توانستیم در این شهر مجالس روضه و هیئت را برپا کنیم، خیلی به همه سخت گذشت و الحمدلله این تنفس حسینی می تواند رخ دهد و هیئت های عزای اباعبدالله (ع) شکل بگیرد. خدا را شاکریم که ما هم می توانیم کنار این سفره بنشینیم و از برکات آن بهره مند شویم. امیدوارم تک تکمان در این ماه عزیز برای هم دعا کنیم.

شعرخوانی آئینی سید حمیدرضا برقعی، مداحی حاج محسن طاهری و آئین سنتی شاه حسین گویان هیئت رایه الرضا (ع) از بخش های دیگر آئین افتتاحیه بیستمین رویداد «عطر سیب» بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان