رشت- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به برخورد قضایی با دستگاه های بی تفاوت به مقوله عفاف و حجاب گفت: نظارت بر الگوسازی در این زمینه وظیفه ستاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سجاد سرافراز صبح چهارشنبه در نشست خبری برنامه های دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر و بزرگداشت روز خبرنگار با بیان اینکه کلیدواژه قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر خبرنگاران با عظمت واقعه عاشورا در زمان قیام امام حسین نبودند این واقعه ابتر می ماند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بزرگترین خبرنگاران قیام عاشورا هستند، افزود: قرار است در محرم کارکرد اثرگذار امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه تبیین کنیم و الگوهای مناسب را به مردم نشان دهیم.

وی با اشاره به برنامه های تبلیغی و ترویجی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دهه پیش رو بیان کرد: کمک به تشکل سازی و راه اندازی گروه های تخصصی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از رویکردهایی در دستور کار بوده و تا به امروز ۲۰۰ گروه در این زمینه تشکیل شده است.

حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه با تشکل سازی ها به دنبال آن هستیم که با تمام توان از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنیم، ادامه داد: جهت دهی تشکل ها در دو حوزه مطالبه گری از مسئولان و حجاب مهم ترین رویکردها بوده که شامل تذکر لسانی و مطالبه گری از مسئولان در حوزه عفاف و حجاب است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اینکه توانمند سازی گروه های امر به معروف و نهی از منکر شامل حمایت های قضائی و اداری است، گفت: تفاهم نامه هایی با دستگاه هایی که شبکه های مردمی دارند امضا شده تا بخشی از ظرفیت خود را در خدمت مطالبه گری قرار دهند.

پیگیر جدی راه اندازی گشت ارشاد مسئولان هستیم

سرافراز اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر را مربوط به مسئولان دانست و عنوان کرد: راه اندازی گشت ارشاد مسئولان را به جد پیگیری می کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان تصریح کرد: دوره های مقدماتی و تخصصی آموزش و توانمند سازی امر به معروف و نهی از منکر برای حمایت از افرادی که در این راه دچار مشکلات قضائی می شوند و از قوانین حقوقی و قضائی خبر ندارند برگزار می شود.

وی افزود: دستگاه اجرایی نیست که آمر به معروف و ناهی از منکر از آنجا به ما مراجعه کند و مستند داشته و مدعی شود که وی را از سمت خود را برکنار کرده اند و او را به جایگاهش برنگردانیم زیرا طبق قانون هیچ مدیری حق ندارد کسی را به دلیل امر به معروف و نهی از منکر از کار کنار بگذارد و در این راستا حتی برای برخی از مدیران اعلام جرم کردیم و آنها را به محکمه کشاندیم.

حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه گروه هایی داریم که پرونده های بزرگی همانند رشت الکتریک را دنبال می کنند، گفت: در آستارا گروهی از ستاد امر به معروف جلوی جنگل خواری را می گیرند و گروه های مردمی در سراسر استان ایجاد شده اند که دغدغه دارند و فعالیت های عمیق و دقیقی در این حوزه انجام می دهند.

وی با اشاره به بی تفاوتی برخی دستگاه های اجرایی نسبت به مقوله عفاف و حجاب بیان کرد: نظارت بر الگو سازی در حوزه عفاف و حجاب وظیفه ستاد بوده و به آن توجه می کنیم و امیدواریم در بازه زمانی محدودی به وضعیت مطلوبی در ادارات برسیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه ۷۰ درصد دستگاه ها در شهرستان ها در حوزه عفاف و حجاب بازرسی شدند، افزود: اکثر ادارات رشت نیز بررسی شده اند و به دستگاه های خاطی تذکر داده شده و در صورت عدم اصلاح برخورد قضائی می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان