دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به موفقیت ستاد در حمایت از کارمندان دستگاه های حاکمیتی در حوزه امر به معروف گفت: اکنون دستگاهی نیست که آمر به معروف از آن دستگاه به ما مراجعه کند و بگوید ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سجاد سرافراز امروز در نشست خبری با اشاره به تلاقی پیدا کردن دهه امروز به معروف و روز خبرنگار اظهار کرد: کلیدواژه قیام حضرت سیدالشهدا امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه اگر در واقعه عاشورا خبرنگارانی نبودند که آن اخبار را صادقانه به تاریخ برسانند این قیام با عظمت حسینی ابتر عرضه می شد، افزود: اسوه خبرنگاران واقعه عاشورا حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است و این حضرت امروز الگوی بانوان خبرنگاران است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تأکید بر اینکه قیام امام حسین (ع) جلوی یک انحراف بزرگ را با امر به معروف و نهی از منکر گرفت، بیان کرد: ما در ایام محرم باید الگوهای متناسب را به مردم نشان دهیم و این واجب الهی را احیا کنیم.

سرافراز با بیان اینکه مردم گمان می کردند امر به معروف امام حسین(ع) اثر ندارد، گفت: اگر مردم آن زمان بصیرت داشتند یزید را قهرمان ظاهری نمی دانستند و قهرمان بودن حضرت ابا عبدالله را به خوبی درک می کردند اما جامعه آن زمان با وقایعی روبرو بود که قدرت درک و بصیرت را از آنان می گرفت.

وی با اشاره به برنامه های تبلیغی و ترویجی ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای فرهنگ سازی و ترویج این واجب الهی تصریح کرد: ستاد یک روندی را در دو سالی که در خدمت مردم است در حال طی کردن است و یکی از مهمترین آنها کمک به تشکل سازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به راه اندازی گروه های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر گفت: امروز قریب به ۲۰۰ گروه امر به معروف و نهی از در استان ثبت شده و در حال فعالیت است.

سرافراز با اشاره به راه اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصناف بیان کرد: این کار تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد، راه اندازی شورای امر به معروف مساجد و هیئات مذهبی، ادارات و دستگاه های حاکمیتی از دیگر برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان است.

وی با اشاره به جهت دهی تشکل ها در دو حوزه کلی است، افزود: این تشکل ها باید جهت پیدا کنند تا کارهای مطالبه گری انجام دهند و دومین حوزه، عفاف و حجاب است که در این حوزه دو رویکرد داریم، یک تذکر لسانی و دوم مطالبه از مسؤولان در حوزه عفاف و حجاب است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تأکید بر مطالبه از مسؤولانی که موظف به فعالیت در حوزه عفاف و حجاب هستند، گفت: گروه های فعال شده در حال پیگیری مطالبات از سازمان های مختلف هستند که چرا برخی از سازمان ها در این حوزه ترک فعل کرده اند.

سرافراز با بیان اینکه به دنبال توانمند سازی گروه ها و تشکل های خود هستیم، گفت: تفاهم نامه هایی را با دستگاه ها امضا کردیم تا گروه های تخصصی فعال شوند که بخشی از ظرفیت خود را در خدمت مطالبه گری قرار دهند.

وی با بیان اینکه اولویت مسؤولیت ستاد، راه اندازی گشت ارشاد مسؤولان است، افزود: ستاد موانع را از سر راه گروه های تخصصی بر میدارد، تا اقتدار را به مردم برگرداند، چرا که موانع بزرگی سر راه قرار می گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه این ستاد تشکیل شده تا اقتدار را به مردم باز گرداند، تصریح کرد: دوره های آموزشی مقدماتی و تخصصی برای تربیت آمران به معروف و ماهیان از منکر از دیگر برنامه های مهم ستاد است تا آمران با تخصص در تمامی حوزه ها وارد این وادی شوند.

سرافراز با اشاره به موفقیت ستاد در حمایت از کارمندان دستگاه های حاکمیتی در حوزه امر به معروف بیان کرد: اکنون دستگاهی نیست که آمر به معروف از آن دستگاه به ما مراجعه کند و بگوید بعد از امر به معروف از سازمان بیرون انداخته شده و ما او را طبق ماده ۹ حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به سر کار خود برنگردانیم و این یکی از موفقیت های ستاد است.

وی با تأکید بر اینکه نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر بدون کمک و همراهی اصحاب رسانه امکان پذیر نیست، افزود: ما اکنون گروه هایی داریم که در حال پیگیری پرونده های بزرگی همچون رشت الکتریک هستند، این گروه ها در سراسر استان به وجود آمده اند و در حال پیگیری اقدامات بزرگی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گیلان با اشاره به نظارت این ستاد در حوزه عفاف و حجاب در سازمان ها گفت: ستادهای ما در اکثر شهرستان ها مشغول فعالیت هستند ونتایج خوبی نیز گرفته شده و ۷۰ درصد از دستگاه ها نیز در حوزه عفاف و حجاب توسط ستاد بازرسی شده اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان