رئیس کمیته ملی المپیک با بیان این که ورزش همگانی هویت ورزش ایران است گفت: فدراسیون ورزش همگانی فدراسیون بدون رقیب با یک هدف، یک انگیزه و یک ملت است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صالحی امیری در بازدید از فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه با ساختارهای سنتی نمی توانیم ورزش همگانی را مدیریت کنیم و نیازمند برنامه ریزی مدرن در این حوزه هستیم، اظهار کرد: جامعه مخاطب ورزش همگانی بسیار بزرگ است و باید با نگاه علمی و جامع به مسئله فعالیت ها را پیش ببریم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: ورزش همگانی هویت ورزش کشور است و اولویت ورزش کشور هم باید جمعیت حداکثری باشد. فدراسیون ورزش همگانی فدراسیونی بدون رقیب با یک هدف، یک انگیزه و یک ملت است.

وی ادامه داد: باور داشته ام شکل گیری دو سازمان قهرمانی و همگانی که هم وزن کارهای خود را پیش ببرند، می توانند بسیاری از مشکلات ورزش را حل کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بعد از یک دهه معتقد هستم باید سازمان ورزش همگانی داشته باشیم که از یک برنامه بلندمدت ۲۰ ساله برخوردار باشد، عنوان کرد: نباید تمام ظرفیت ورزش در ورزش قهرمانی خلاصه شود چرا که جامعه قهرمانی محدود است اما در ورزش همگانی با کل جامعه روبرو هستیم و حتی کمیته بین المللی المپیک نیز نگاه ویژه ای به توسعه ورزش همگانی دارد.

صالحی امیری در توضیح گلایه رئیس فدراسیون همگانی مبنی بر عدم توجه لازم به ورزش همگانی، بیان کرد: ناملایمات همواره وجود داشته است اما فدراسیون همگانی باید سیاست ها و برنامه های یک سازمان همگانی را طراحی و آماده کند تا در سطح ملی و حاکمیتی این مسئله مطرح و به یک نیاز ملی تبدیل شود و بتوان سازمان ورزش همگانی را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه چالش اول ورزش همگانی ساختار آن است و باید مأموریت، هدف و برنامه متناسب با ساختار تعریف شود تا پس از آن سطح و گستردگی فعالیت ها افزایش یابد، خاطرنشان کرد: فدراسیون همگانی رقیب ندارد و یک هدف و یک انگیزه برای یک ملت باید مدنظر قرار گیرد، بنابراین باید از ظرفیت اجرای فدراسیون همگانی در حوزه ورزش همگانی به سطوح اجتماعی منتقل شود؛ شهرداری ها ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه هستند که باید از پتانسیل آن ها استفاده کرد و جریان سازی اجتماعی را شکل داد.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین پیشنهاد کرد پروژه ای از سوی فدراسیون همگانی تعریف شود تا از کمیته بین المللی المپیک درخواست کمک مالی داشته باشیم، گفت: تمرکز روی تغییر ساختار به منظور جذب جامعه مخاطب و کانون های غیردولتی اثرگذار مسئله بسیار مهمی است و فدراسیون ورزش های همگانی باید به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دل نبندد!

صالحی امیری افزود: فدراسیون ورزش های همگانی نیازمند اسپانسرهای اجتماعی بزرگ است و باید با انجام تبلیغات بخشی از منابع مالی خود را تأمین کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان