قزوین- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: پیش تر مصوبه های فرهنگی با کمبود اعتبارات روبه رو بود ولی با تصویب قانون تخصیص اعتبار ۲ درصد هر دستگاه به موضوع فرهنگ این مشکل رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید امامی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که صبح پنجشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی، به منظور سیاست گذاری، هدایت و نظارت فرهنگ عمومی کشور با ترکیب متنوع و مؤثر از تمام نهادهای حاکمیتی و مردمی به عنوان قرارگاه و مجلس مؤثر فرهنگی هر منطقه وظیفه صیانت و ارتقای فرهنگ عمومی را در جامعه به عهده دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ابراز کرد: با همین نگاه شورای فرهنگ عمومی استان ها شکل گرفت که در راستای پیشبرد اهداف شورای فرهنگ عمومی کشور، استان ها با توجه به زیست بوم خود در حال فعالیت هستند.

امامی با بیان این نکته که امروز پیشبرد اهداف شورای فرهنگ عمومی یکی از اولویت های جدی دولت است عنوان کرد: بر اساس آئین نامه شورای فرهنگ عمومی استان، جلسات شوراهای فرهنگ عمومی هرماه حداقل یک جلسه باید برگزار شود که متأسفانه قزوین جزو استان هایی است که در این زمینه کم کاری دارد.

وی گفت: اگر بتوانیم فهم استان را به خوبی انجام دهیم و ویژگی های خاص فرهنگی هر منطقه را درک کنیم می توانیم در زمینه ارتقای فرهنگ استان مؤثر باشیم.

این مسئول تبیین کرد: این شورا در تلاش است بافهم استان و درک اصالت ها اهداف خود را دنبال کند، به این معنا که فرهنگ به معنی واقعی کلمه عمومی شود و از تصمیم سازی و تصمیم گیری از مرکز به مناطق و استان ها انتقال یابد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح کرد: شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در صورتی موفق خواهد بود که بافهم اصالت ها، توجه به نگاه و خواسته های مردم، استفاده از ظرفیت های کشاورزی، محیط زیست و بررسی علت های مهاجرت در استان و همچنین رصد نو پدیدها، مشکلات و معضلات پیرامون استان را مرتفع کند و بدیهی است که کار فرهنگی نیاز به ضمانت اجرایی دارد و شورای فرهنگ عمومی چیزی جز عمل به منویات مقام معظم رهبری نیست.

امامی خاطرنشان کرد: ۲ درصد از هزینه های هر دستگاه اجرایی باید در حوزه فرهنگ هزینه شود، شورای فرهنگ عمومی تا به امروز با مشکل کمبود اعتبار روبه رو بود اما امروز که هر دستگاه موظف به تأمین اعتبار است می توانیم فعالیت های جدی شورای فرهنگ عمومی را آغاز کنیم و این یک گام مؤثر در راستای اشاعه فرهنگ عمومی است.

وی یادآور شد: در دوره های پیش برنامه ریزی های فرهنگی نداشتیم اما امروز بسیاری از مباحث و وظیفه به شورای فرهنگ عمومی متحول می شود و این نشانه خوش بینی به شورای فرهنگ عمومی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان