وزیر ارشاد گفت: بر اساس آیین نامه بند ز تبصره ۹ لایحه بودجه تصویب شد دو درصد از مجموع اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی به حوزه فرهنگ اختصاص داده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: طبق آئین نامه بند ز تبصره ۹ لایحه بودجه تصویب شد که دستگاه ها و شرکت های دولتی می توانند ۲ درصد از اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای خودشان را در حوزه فرهنگی مصرف کنند.

وی با بیان اینکه این طرح ابتکار دولت در لایحه بودجه بود، افزود: موارد مربوط به تصویب آئین نامه بند ز تبصره ۹ لایحه بودجه، کمی زمان برده بود اما امروز در جلسه هیأت دولت به تصویب رسید.

وی ادامه داد: این اتفاق، گشایش مهمی در حوزه های فرهنگی، هنری، گردشگری و فعالیت های قرآنی ایجاد خواهد کرد. طبق بند ز تبصره ۹ (آموزش، پژوهش و فرهنگ) ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، دستگاه های اجرایی مندرج در این قانون و پیوست های آن مجازند تا دو درصد (۲%) از بودجه هزینه ای خود را برای هم افزایی و ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه ای نوین، نشر و کتاب و گردشگری اختصاص دهند.

نگاهی فرصت محور به شبکه نمایش خانگی داریم

همچنین وزیر فرهنگ در بخش دیگری از این گفتگو با اصحاب رسانه افزود: سیاست اصلی حاکمیت، دولت مردمی و نیز خود سازمان صداوسیما این است که یک نگاه فرصت محور به نمایش خانگی داریم ما از شبکه نمایش خانگی به عنوان یکی از دستاوردهای فناوری نوین در حوزه فیلم و سریال حمایت می کنیم.

اسماعیلی افزود: ممکن است مثل هر بخش دیگری در شبکه نمایش خانگی هم اشکالی باشد. بنای ما بر این است که کمک کنیم تا این مشکلات حل شود، ما اصلاً نمی پسندیم که نگاه تهدید محور به این حوزه وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: همه مجموعه ها ممکن است در روند کار ایراداتی داشته باشند که برطرف خواهد شد. مجموعه افکارسنجی های سال های اخیر نشان می دهد که به طرز مشهودی پلتفرم ها در جذب مخاطب موفق بودند، بنابراین ما این امر را فرصت می دانیم و همین هم مبنای حمایت ما است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان