کرونا کمرنگ­ تر از قبل شده و عبور و مرورها در سطح شهر برای خرید کالاها و اقلام مورد نیاز مردم تقریبا به روال عادی برگشته است؛ هر چند که هنوز هم سایه سنگین این ویروس در ایران وجود دارد و خانوارهای زیادی با ...

کرونا کمرنگ­ تر از قبل شده و عبور و مرورها در سطح شهر برای خرید کالاها و اقلام مورد نیاز مردم تقریبا به روال عادی برگشته است؛ هر چند که هنوز هم سایه سنگین این ویروس در ایران وجود دارد و خانوارهای زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. حالا آمارها نشان می دهند که علیرغم فروکش کردن موج کووید ۱۹ اما مردم دست از خرید اینترنتی برنداشته اند و در فصل بهار امسال، ۲۵۲ هزار میلیارد تومان خرید کرده اند که حداقل ۳۹درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است. به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، خرید اینترنتی به یکی از سبک های خرید مردم ایران تبدیل شده است.بعد از شیوع ویروس کرونا که بسیاری از مردم را خانه نشین و بسیاری از مغازه دارها را به سمت تغییر در شیوه فروش کالاهای خود نمود، موضوع خریدهای اینترنتی و راه اندازی بستر کسب و کارها در اینترنت کم کم شکل گرفت و حالا به اوج رسیده است؛ به نحوی که علیرغم اینکه امسال نسبت به سال گذشته شرایط بهتری در کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا سپری می شود، اما همچنان مردم ترجیح می دهند که بخشی از خریدهای خود را به صورت مجازی و اینترنتی صورت دهند. آنگونه که آمارهای رسمی منتشر شده می گوید، ایرانی ها در فصل بهار سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۵۲ هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۳۸.۷ درصدی مواجه بوده است که این خود نشان می دهد که سبک زندگی بخش عمده ای از مردم در این حوزه، با تغییرات جدی مواجه بوده و خرید اینترنتی بخشی از زندگی روزمره آنها شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان