رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، نهاد نمازجمعه دارای ظرفیت عظیم و فرصت بزرگ دانست چرا که حلقه مهم در عرصه قدرت نرم است، گفت: نظارت بر سلامت ستادهای نمازجمعه از تاکیدات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام ولی عادلی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت سالروز نماز جمعه اظهار کرد: در روایات آمده کسانی که گرما و سرمای شدید مانع حضورشان در نماز جمعه نمی شود اهل بهشتند و این سعادتی است که عاقبت بخیری به همراه دارد چرا که جمعه روزی است که خداوند همگان را دور هم جمع می کند. 

وی با بیان اینکه همایش ائمه جمعه سراسر کشور در تهران انجام شد که بیش از هشتصد ائمه جمعه از سراسر کشور حاضر بودند، گفت: رهبر معظم انقلاب مطالب بسیار کاربردی و گام دوم انقلاب را برای ائمه جمعه فرمودند از جمله اینکه جایگاه نمازجمعه استثنایی است چرا که ذکر و یاد خدا به صورت دست جمعی، استمرار نماز، پایگاه بیان مسائل جامعه و آمیختن معنویت با سیاست از مهم ترین ویژگی های نماز جمعه است. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، نهاد نمازجمعه دارای ظرفیت عظیم و فرصت بزرگ دانست چرا که حلقه مهم در عرصه قدرت نرم است، افزود: نظارت بر سلامت ستادهای نمازجمعه از تاکیدات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب بوده است. 

عادلی اجتناب ناپذیری ائمه جمعه به فعالیت های اقتصادی را از تاکیدات رهبر معظم دانست و تصریح کرد: ائمه جمعه متمرکز به موضوعات سیاسی، اجتماعی و رفع مشکلات مردم و مسائل فرهنگی باید باشد چرا که نماز جمعه باید تریبون مطالبه گری مردم و پاسخگوی سوالات مردمی باشد و ادبیات خطبه ها باید آرام بخش مردم و به دور از حاشیه سازی باشد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان