آستارا- رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا از صدور و تمدید بیش از ۶۰ پروانه گردشگری و صنایع دستی در ۴ ماه نخست سال در آستارا خبر داد.

مجتبی آب روشن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۴ ماه نخست امسال بیش از ۶۰ پروانه گردشگری و صنایع دستی توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آستارا تمدید و یا صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی نیز با توجه به وجود هنرمندان توانمند این بخش که اغلب به صورت کارگاه های کوچک و متوسط فعالیت دارند، گفت: رشته هایی چون گلیم بافی، معرق چوب، نقطه کوبی، نقاشی روی سفال، تنور سنتی و دیگر رشته های زیر مجموعه صنایع دستی فعال است.

آب روشن افزود: امسال با صدور دستورالعمل از جانب اداره کل، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آستارا توانستیم برای هنرمندانی که در محل ثابت و ملک شخصی فعالیت می کنند و یا اینکه با داشتن محل فعالیت ملکی که در برنامه های فرهنگی اداره از جمله نمایشگاه ها، جشنواره ها و مناسبت ها شرکت کرده و یا دارای سابقه فعالیت بالایی هستند، مدت پروانه را از سه سال به پنج سال ارتقا دهیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا به راه اندازی سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری موصوف به جانا توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای صدور پروانه در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: بعد از بارگذاری مدارک مورد نیاز توسط واحدها در خود شهرستان، پروانه برای مراکز اقامتی و پذیرایی زیر مجموعه صادر می شود.

وی اضافه کرد: در این سامانه تمام استانداردهای موجود برای صدور مجوز برای واحد پیش بینی شده و تا وقتی واحد مدارک خواسته شده را بارگذاری نکند هیچ پروانه ای به صورت دستی و خارج از این چهارچوب صادر نمی شود.

آب روشن ادامه داد: با اخذ پروانه گردشگری واحدها از مزایایی در بخش های مختلف از جمله انرژی و مالیات بهرمند می شوند.

رئیس میراث فرهنگی آستارا همچنین از افزایش ۱۰ برابری صدور پروانه به صورت الکترونیکی در حوزه گردشگری توسط این اداره در یک سال گذشته خبر داد و افزود: با اجرای این مهم در راستای گسترش بنیان دولت الکترونیک، سهولت بیشتری را در انجام امور اداری شاهد می شویم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان