رشت- رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه گیلان جزء ۵ استان با ظرفیت در عرصه رسانه است، گفت: به دنبال تبیین اطلس رسانه ای جبهه انقلاب در این استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس محمدیان شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه رسانه ابزار حیاتی برای زندگی محسوب می شود، اظهار کرد: هویت فرهنگی هر جامعه از بستر رسانه تحلیل می شود و فضای رسانه مرز بی اقیانوسی است که می توان برای تأثیرگذاری روی مخاطب از آن استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه عده ای در فضای امپریالیسم رسانه ای درصدد آن هستند با ارائه بسترهای نوین رسانه ای تأثیر فرهنگ غربی را در ایران بیشتر کنند، افزود: در جنگ نابرابری هستیم اما با درایت اصحاب رسانه شاهد اتفاقات بزرگی هستیم.

وی با بیان اینکه تولید محتوای خوب در رسانه های سنتی و سرعت خوبی نیز در رسانه های نوین داریم، بیان کرد: اگر پیوند بین این دو برقرار شود در افق فرهنگی مؤثر خواهیم بود و در تلاش هستیم از تمام ظرفیت ها برای تشکیل جبهه واحد رسانه تراز انقلاب استفاده کنیم.

محمدیان رسانه را فرصتی برای حل مشکلات مردم و پاسخگویی مسئولان به مردم دانست و گفت: ریل گذاری مرجعیت اطلاع رسانی باید تغییر کند تا پیوند بین مردم و مسئولان تقویت شود زیرا ریل گذاری فعلی جوابگوی نیازها نیست.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه قرارگاه رسانه ای در تمام استان ها تشکیل شده تا جریان ارائه اطلاعات به رسانه ها را تسهیل کند، افزود: نتایج خوبی از این موضوع حاصل شده و اعتماد مردم به رسانه ها بیشتر شده است.

محمدیان تصریح کرد: سازمان بسیج رسانه در تلاش است که مطالبه گری را به نفع نظام سوق داده و اجازه ندهد رسانه های معاند به بهانه مطالبه گری فضای کشور را غبار آلود کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه اصحاب رسانه مهمترین قشر در جهاد تبیین هستند، گفت: وظیفه داریم بر اساس واقعیت جهاد تبیین را دنبال کنیم و اجازه تحریف آرمان های انقلاب به دشمنان داده نشود.

وی با بیان اینکه گیلان جز ۵ استان با ظرفیت در عرصه رسانه است، ادامه داد: در تلاش هستیم با شناسایی رسانه های محلی و شناسنامه دار کردن آنها، اطلس رسانه ای استان گیلان را تبیین کنیم و برای افق ۵ ساله در این اطلس برنامه دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه سازی، آموزش و تقویت تولید محتوا در اطلس رسانه ای دیده شده است، بیان کرد: استان گیلان جز ۵ استانی است که به صورت پایلوت قرار گرفته و قرار است که سطح تولید محتوای رسانه های محلی مشاهده شود و اطلس موفق رسانه های جبهه انقلاب در گیلان را محقق کنیم.

محمدیان تصریح کرد: افتتاحیه نخستین کنگره رسانه های انقلاب در سطح کشور در اصفهان و همزمان با سالروز تأسیس بسیج رسانه برگزار می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان