رشت- رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه «خبرگزاری مهر» می تواند موتور محرک توسعه نقاط محروم گیلان باشد، گفت: این خبرگزاری پرچمدار مطالبه گری و امیدآفرینی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس محمدیان امروز (شنبه) در دیدار با مدیر خبرگزاری مهر در استان گیلان اظهار کرد: خبرگزاری مهر جز رسانه هایی است که در راستای امید بخشی و برافراشتن پرچم مطالبه گری به خوبی ایفای نقش می کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به تلاش های خوب اهالی و دغدغه مندان جبهه رسانه با وجود ناملایمات در این فضا گفت: هدف ما این است که در گزارش های خود پرچم دار قشر ضعیف و میدان دار افکار عمومی باشید و ضمن احترام به همه سلیقه های سیاسی با تمام ظرفیت ها به نظام اسلامی کمک کنید.

خبرگزاری مهر موتور محرک توسعه و رفع مشکلات در گیلان

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری مهر می تواند موتور محرک توسعه و رفع مشکلات در نقاط محروم استان گیلان باشد، اضافه کرد: پرچم امیدآفرینی را به دست بگیرید و ضمن امید آفرینی و مطالبه گری مشکلات مردم را در دستور کار قرار دهید زیرا تلاش های اهالی رسانه زمانی نتیجه بخش است که بتواند گره ی از مشکلات مردم باز کند.

محمدیان تصریح کرد: زمانی می توانیم ادعای گره گشایی از مردم داشته باشیم که آنها دلخوش و امیدوار باشند و اگر چه رسانه داری در فضای کنونی کاری سخت است اما با توجه به جذابیت های منحصربه فرد موجود در این فضا، کاری لذت بخش است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به کادر سازی جبهه رسانه در استان گیلان گفت: اصحاب رسانه با گذراندن دوره های آموزشی، کار خبر را یاد گرفته و سپس می توانند به عنوان سفیر اصحاب رسانه و مردم در همه مناطق به ویژه مناطق دور دست فعالیت کنند.

رسانه ها از فضای تک بعدی دور شوند

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید از فضای تک بعدی دور شوند بیان کرد: همانگونه که در جنگ ترکیبی هستیم و در عصر انقلاب فناوری قرار داریم باید در فضای رسانه از تکنولوژی های روز و بسترهای نوین بهره بگیریم و خبرگزاری مهر می تواند با همین رویکرد در تمام نقاط به ویژه روستاها خبرنگاران افتخاری داشته باشد.

محمدیان با بیان اینکه رسالت و اولویت خبرگزاری مهر باید نسبت به سایر رسانه ها متفاوت باشد، عنوان کرد: باید به ارتقا قدرت ادراکی جامعه کمک کنیم و این قدرت ادراکی در نهایت منجر به افزایش قدرت معنوی، سیاسی و اقتصادی جامعه شده و سرمایه نخبگانی برای ما به ارمغان می آورد.

وی با بیان اینکه قدرت ادراکی در جنگ نرم فاکتوری کمک کننده محسوب می شود، تصریح کرد: با توجه به رویکردی که خبرگزاری مهر دنبال می کند به طور قطع در این مسیر موفق می شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به تشکیل رسانه در تراز انقلاب گفت: همه ما باید برای جلب رضایت مقام معظم رهبری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بکوشیم و خبرگزاری مهر می تواند برای این امر هر هفته گزارش درباره یک شهید کار کند و بدانید که این کار قطعاً برای مجموعه شما برکات فراوانی را به ارمغان می آورد.

مطالبه گری، امیدآفرینی و مسئله محوری رویکرد خبرگزاری مهر

در ادامه این دیدار مدیر خبرگزاری مهر در استان گیلان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این خبرگزاری اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۶ هزار خبر در گونه های مختلف اعم گفتگو، گزارش، گزارش تصویری و فیلم و پوشش اخبار مهم استان در صفحه خبرگزاری مهر در گیلان منتشر شده است.

مریم اصغری با اشاره به رویکرد گزارش محوری در خبرگزاری مهر افزود: امید آفرینی، مطالبه گری، مسئله محوری، نتیجه محور بودن گزارش های منتشر شده از مهم ترین رویکردها و برنامه های خبرگزاری مهر در استان گیلان است.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا به همه مسائل و مشکلات استان گیلان در تولید قالب های خبری به ویژه گزارش توجه شود، گفت: انتشار بیش از ۱۹۰ گزارش در سال گذشته در راستای همین رویکرد و برنامه بوده است.

اصغری با تأکید بر اینکه عملکرد موفق این رسانه در ایام انتخابات و سفر سال گذشته هیئت دولت به استان گیلان تصریح کرد: با توجه به شعار سال در کنار تمام مسائل و رویکردهای گذشته توجه به فعالیت های دانش بنیان، تولید محور و توجه به رونق اقتصادی در دستور کار خبرنگاران خبرگزاری مهر در استان گیلان قرار دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان