اگر کودکان را با محبت آل پیامبر (ص) آشنا کنیم بسیار بهتر از ما روضه خوان اباعبدالله و به امید خدا داعیه دار پرچم ظهور خواهند شد، چنان که وقتی با کودکان مسجد و حسینیه حضرت اباالفضل شهرک قدس رشت صحبت ...

خبرگزاری فارس-رشت؛ فاطمه احمدی، در شب عاشورا پس ازاینکه حسین ابن علی (ع) به یاران خود خبر داد که همه آن ها در روز به شهادت خواهند رسید، قاسم بن حسن (ع) که در زمان شهادت ۱۳ یا ۱۶ ساله بود؛ از عموی خویش سؤال کرد: «آیا من نیز در شمار شهیدانم؟» امام (ع) پاسخ داد: «ای فرزندم، مرگ در نزد تو چگونه است؟» حضرت قاسم عرض کرد: «عمو جان، مرگ در کام من از عسل شیرین تر است!»

گرچه من خود کودکی نورسته ام / لیک دست از زندگانی شسته ام

کرده در روز ولادت مام من / باز با شهد شهادت کام من

 از آن روز که قاسم ابن الحسن جانانه در میدان شهید شد تا سر و جان محو در امام شود و خونش را نذر راه حسین کند تا به امروز هر سال بر مصیبتی که بر سرمان آمده اشک ماتم ریخته ایم و روضه ها و سوگواری ها در رثای ثارالله سر داده ایم تا  غم بزرگی که از این مصیبت در سینه داریم اندکی آرام گیرد، اما آیا تمام کاری که حسین از ما انتظار دارد همین مویه کردن است؟

آیا نباید قاسم های دیگری را برای این راه پروراند تا بار دیگر امام به فرزندانش مفتخر باشد؟ همیشه فرزندان این خاک عاشق اهل بیت(ع) بوده اند اما آیا همیشه در هیئات و تکایا به خوبی از آنان استقبال شده است؟ و آیا تمامی محتوای این هیئات در قواره نوجوانانی است که می خواهند همچون قاسم در راه حسین غرق شوند و سرباز امام زمانشان باشند؟

مدتی بود که این اقدامات فرهنگی را کمتر دیده بودیم، اینکه برای کودکان و نوجوانان کار فرهنگی مذهبی بشود را ندیده بودیم تا روزهایی که برخی از مداحان شروع به خواندن مداحی و سرودهای مذهبی با محتوایی مخصوص کودکان و نوجوانان کردند تا جایی که سرود سلام فرمانده به واسطه خلوص نیت سازندگان آن و اخلاص و صفا و پاکی کودکانی که بی ریا امامشان را صدا می زنند آنقدر اثربخش و همه گیر شد و در آن سوی مرزها نیز راهش را پیدا کرد که امروز زمزمه تمام مسلمانان عالم سلام یا مهدی شده است.

 

اما همین نزدیکی ها در رشت خودمان یک روحانی جوان به همراه برادرش و با یاری سایر دوستان امسال به یاد این گل های آفرینش افتادند و هیئتی نوجوان محور در شهرک قدس رشت برپا کردند، این روزها که به دنبال یک اتفاق خاص و یک گزارش ویژه برای ماه محرم بودم، دعوت نامه این هیئت را دیدم و از مداح هیئت در این باره پرسیدم که حاج آقای حسن خواه روحانی این هیئت را معرفی کرد.

آقای احمدی می گفت فقط به این دلیل که قرار است برای نوجوانان مداحی کند این فرصت را غنیمت شمرده تا امسال رزق محرمش را این گونه از ارباب بی کفن بگیرد، می گفت سال هاست درب این مکان فرهنگی قفل بوده مگر برای نماز که آن هم جمعیتی کم از افراد سالخورده داشت اما امسال به همت حاج آقای حسن خواه اتفاقات فرهنگی خوبی آن هم برای کودکان و نوجوانان به راه افتاده و  هیئتی نوجوان محور برای سوگواری سید و سالار شهیدان به راه افتاده، درب مسجد و حسینیه حضرت ابالفضل گشوده شده و حدود ۳۰ - ۴۰ نوجوان را پا بند مسجد کرده است.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان