سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه با بیان اینکه پرواز مستقیم رشت آستراخان با هدف توسعه مبادلات تجاری، راه اندازی شده، گفت: این پرواز می تواند به گسترش همکاری های تجاری ایران و فدراسیون ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هیات اعزامی اتاق بازرگانی گیلان که به منظور تسهیل تجارت و توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی شامگاه یک شنبه وارد آستراخان روسیه شدند پس از ورود به فرودگاه با استقبال مسؤولین و خبرنگاران این استان جنوبی روسیه روبرو شدند. 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه که در راس این هیات اعزامی تجار و بازرگانان گیلانی و کشور از رشت عازم آستراخان شد در گفت وگو با خبرنگاران آستراخان اظهار کرد: پرواز مستقیم رشت آستراخان با هدف توسعه مبادلات تجاری، راه اندازی شده و این پرواز می تواند به گسترش همکاری های تجاری ایران و فدراسیون روسیه نقش بی بدلیلی را ایفا کند. 

مهدی آکوچکیان با تاکید بر اینکه سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برای برقراری این پرواز از چندی قبل تلاش هایی را دنبال کرده که با نگاه مثبت طرف روسی و سفارت فدراسیون روسیه در ایران این امر محقق شد، تصریح کرد: هم اکنون یکی از درخواست های طرف ایرانی از سفارت فدراسیون روسیه در تهران و سرکنسولگری روسیه این است که تا حد امکان، اعطای ویزا به تجار و بازرگانان با کمترین زمان ممکن انجام شود. 

به گفته وی، قطعا تسهیل روادید نقش بسزایی در بخش تجارت و بازرگانی و حتی گردشگری برای دو طرف ایرانی و روسی به همراه خواهد داشت. 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه، پرواز هفتگی رشت به آستراخان را موجب کوتاهی مسافت برای تجار ایرانی فعال در آستراخان دانست و بیان کرد: این پرواز می تواند ضمن کوتاهی مسافت و حذف یکی از پروازها، مسیر تجارت خصوصا برای تجار استان های شمالی ایران به آستراخان را کوتاه کند. 

آکوچکیان با بیان اینکه آستراخان استان هدف بازرگانی تجار استان های شمالی ایران است، افزود: این استان به لحاظ تجارت و بازرگانی برای جمهوری اسلامی ایران یک استان مهم برای ورود به بازار روسیه است. 

وی استمرار پرواز هفتگی رشت به آستراخان و بلعکس را بسیار مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: با استمرار و ادامه این پرواز و حمایت از شرکت مجری، قطعا شاهد تقویت همکاری های تجاری دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله تجاری، بازرگانی، گردشگری و غیره خواهیم بود. 

سرکنسول فدراسیون روسیه در آستراخان از تلاش اتاق بازرگانی گیلان برای به نتیجه رسیدن این پرواز قدردانی کرد و گفت: اتاق گیلان و شخص رییس اتاق برای تقویت این همکاری به شکل های مختلف از جمله انجام این پرواز، تلاش های مضاعفی را دنبال می کند ضمن اینکه در آستراخان روسیه اتاق گیلان تا کنون توانسته است با مسؤولین استان آستراخان و تجار روابط خوبی را ایجاد کند. 

رییس اتاق بازرگانی گیلان نیز ضمن قدردانی از سفارت ایران در روسیه و سرکنسولگری آن در آستراخان و حتی قدردانی از سفارت فدراسیون روسیه در تهران که همگی برای انجام اتفاق بزرگ اقتصادی نقش موثری را ایفا کرده اند، اظهار کرد: تجارت در روسیه برای تجار ایرانی از استان آستراخان شکل می گیرد و به همین دلیل چون ایران و روسیه دارای مرز آبی مشترک هستند، این استان یک استان راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران است و هم اکنون دولت ایران به شدن به دنبال توسعه همکاری های اقتصادی و حمایت از بازرگانان و تجار خود است. 

هادی تیزهوش تابان با بیان اینکه گیلان و آستراخان روسیه از گذشته با یکدیگر همکاری های اقتصادی نزدیکی داشته اند، گفت: همواره این همکاری ها، رو به بهبود و دوستانه بوده و همین عامل موجب شده که بخشی از بازرگانان ما در آستراخان حتی اقامت دارند. 

اتاق مشترک ایران و روسیه به اشتراکات اقتصادی دو استان گیلان و آستراخان روسیه نیز اشاره کرد و افزود: همین اشتراکات موجب شده تا ما برای صادرات محصولات کشاورزی و صیفی جات و خشکبار بتوانیم بازار خوبی را سالانه برای روسیه داشته باشیم و گیلان و آستراخان حلقه اتصال تجارت بین دو کشور تلقی می گردد. 

به گزارش فارس، پرواز رشت به مقصد آستراخان شامگاه دیشب به مدت ۱۰۵ دقیقه به طول انجامید که این مسیر از فرودگاه امام به مقصد آستراخان از طریق فرودگاه امام - مسکو - آستراخان صورت می گیرد که حدودا شش ساعت زمان این دو پرواز برای تجار است، غیر از زمان و مسافت دو سفر هوایی یاد شده، مسیر های زمینی برای رسیدن به فرودگاه امام از دیگر موارد زمان بر شدن سفر تلقی می شود که فرودگاه رشت این بعد از مسافت و خطرهای احتمالی جاده ای را حذف می کند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان