به گفته سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی های اسلامی، شرایط این کاروان برای حضور در مراسم افتتاحیه مشخص نیست اما احتمالاً یک یا دو نماینده از ایران حضور خواهند داشت.

اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برگزارکنندگان بازی های کشورهای اسلامی هنوز شرایط مورد نظر برای حضور کاروان کشورهای مختلف در مراسم افتتاحیه را مشخص نکرده اند، گفت: اینکه به خاطر کرونا و افزایش دوباره این ویروس چه شرایط جدیدی برگزاری بازی ها حاکم می شود اصلاً مشخص نیست و همین مسئله چگونگی برگزاری مراسم افتتاحیه و همچنین انجام رقابت ها از حیث حضور تماشاگران را هم بلاتکلیف کرده است.

وی ادامه داد: در گروه مربوط به سرپرستان کشورهای شرکت کننده این گونه اعلام شده که احتمال دارد به خاطر کرونا رقابت های این دوره بازی های اسلامی بدون حضور تماشاگر برگزار شود. این اطلاع رسانی مربوط به چند روز قبل است اما هنوز کمیته برگزاری بازی ها تصمیم قطعی خود را در این زمینه مشخص نکرده و به تبع آن مراسم افتتاحیه هم در شرایط بلاتکلیف به سر می برد.

سرپرست کاروان ورزشی ایران تاکید کرد: برگزاری مراسم افتتاحیه قطعی است اما به احتمال زیاد با توجه به شرایط جدید کاروان کشورها همچون بازی های المپیک توکیو با حداقل نماینده و نهایت یکی دو ورزشکار در مراسم حضور داشته باشند. در این زمینه هم هنوز اطلاع رسانی دقیقی صورت نگرفته است اما پیش بینی ها حاکی از این موضوع است.

رحیمی در پاسخ به اینکه پرچمداری کاروان ورزش ایران برای مراسم افتتاحیه از کدام رشته و از بین ورزشکاران مرد است یا زن، تصریح کرد: جمع بندی قطعی در این زمینه نداشته ایم. با توجه به ورود تیم ها به قونیه، هنگام برگزاری مراسم افتتاحیه بیشتر ورزشکارانمان در محل برگزاری بازی ها هستند اما مشخص نیست این مسئولیت را به کدامیک از آنها خواهیم داد. بعد از اعلام چگونگی حضور در مراسم افتتاحیه تصمیم لازم در این زمینه را اتخاذ می کنیم.

وی با بیان اینکه طبق ثبت نام نهایی انجام شده کاروان ایران ۱۸۱ ورزشکار در بخش مردان و ۸۹ ورزشکار در بخش بانوان خواهد داشت خاطرنشان کرد: البته طبق اطلاعات دریافتی از ایران از رشته تکواندو یک ورزشکار خانم با تصمیم فدراسیون حذف شده است و در وزنه برداری هم یکی دو ورزشکار از ترکیب کنار گذاشته شده اند. ما تمام ثبت نام لازم برای ورزشکاران را انجام داده ایم اما احتمالاً با این تغییرات مواجه هستیم.

رحیمی تاکید کرد: والیبال جزو اولین رشته هایی است که تهران را به مقصد محل برگزاری بازی های اسلامی ترک می کند البته بانوان والیبال چند روزی در استانبول اردو دارند و ۱۵ مردادماه وارد قونیه می شوند. طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۱۲ مرداد ۱۸۰ نفر از اعضای کاروان در رشته های مختلف وارد قونیه می شوند.

سرپرست کاروان ورزش ایران با تاکید بر اینکه تا به امروز میزبانی ترکیه برای بازی های اسلامی مشکلی نداشته است، گفت: احتمال طی امروز و فردا شاهد حضور حداکثری کشورهای شرکت کننده در قونیه خواهیم بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان