رشت- نماینده رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه روند اجرای فعالیت های مرتبط با حل معضل پسماند سراوان رضایت بخش نیست، گفت: این موضوع در صحن علنی مجلس نیز مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدی سنگری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری های مستمر خود در راستای کمک به رفع مشکل زباله سراوان گفت: روند اجرای فعالیت های مرتبط با حل معضل پسماند سراوان رضایت بخش نیست و این موضوع در صحن علنی مجلس نیز مطرح شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: با توجه به اظهارات مسئولان امر مبنی بر اینکه سراوان ظرفیت پذیرش زباله جدید را ندارد، باید اقدام عاجل در راستای احداث لندفیل جدید و اطمینان از رفع مشکل سراوان انجام شود.

وی با اشاره به وعده دولتمردان مبنی بر بسته شدن کامل ورودی سایت زباله سراوان تا پایان امسال بیان داشت: باید راهکارهایی مؤثر برای خنثی سازی تجمع گاز متان محل پسماند زباله سراوان اندیشیده شود.

احمدی افزود: قرار است در این هفته شرکتی از شیراز و شرکتی خارجی با هدف از بین بردن دپوی زباله های سراوان مجدداً به استان گیلان بیایند تا این عملیات به صورت علمی پیگیری و استانداردهای بهداشتی برای بی خطر کردن آن برای مردم منطقه لحاظ شود.

نماینده مردم خمام و رشت در مجلس با تاکید بر افزایش ظرفیت کارخانه های کود آلی و ضرورت خرید دستگاه زباله سوز برای تکمیل چرخه بازیافت گفت: تسریع در انجام عملیات پسماند سراوان از ضروریاتی است که باید طی جلسات هفتگی و منظم بررسی و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه باید به وعده هایی که به مردم داده شده در اسرع وقت عمل شود تصریح کرد: باید با ارائه برنامه زمان بندی، مردم را در جریان نحوه پیشرفت پروژه های بهسازی معضل سراوان و کودآلی و زباله سوز قرار دهیم.

احمدی با اشاره به تشکیل جلسه ای مرتبط با اعلام زمان بندی پروژه سراوان بیان کرد: رئیس سازمان پسماند کشور و مسئولان مربوطه استانی و سرپرست شهرداری تا پایان هفته آینده جدول زمان بندی اعلام می کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان