رشت- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) حضور در روضه امام حسین (ع) را نعمتی بزرگ از سوی پروردگار دانست و گفت: مکتب اباعبدالله (ع) مکتب آزادی و رهایی و عزت خواهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله «رضا رمضانی» صبح سه شنبه در مراسم صبح روز چهارم ماه محرم که در صحن حرم حضرت فاطمه اخری (س) خواهر امام رضا (ع) در رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان به برکت امام حسین (ع) به کرامت دعوت شده است، اظهار کرد: اگر کسی می خواهد به این کرامت برسد، باید تلاش کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه خداوند نعمت هایی به ما داده است که قابل شمارش نیست، افزود: برای هر نعمتی شکری واجب بوده و همین که بدانیم غرق در نعمت هستیم، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: انسان برای رسیدن به جایگاه عبودیت و بندگی خداوند، باید تلاش کند.

آیت الله رمضانی، حضور در روضه امام حسین (ع) را نعمتی بزرگ از سوی پروردگار دانست و گفت: هر مجلس روضه امام حسین (ع) یک حرم سیدالشهدا (ع) است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امام حسین (ع) را امام البشر دانست که وجود مبارکش در همه جا باعث برکت است، تاکید کرد: همه موجودات به برکت این امام معصوم (ع)، روزی می خورند.

وی در ادامه به حدیثی از امام رضا (ع) در خصوص سه خصلت مؤمن واقعی اشاره کرد و گفت: امام معصوم فرمودند: «مؤمن، سنتی از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش باید داشته باشد؛ سنت پروردگارش، پوشاندن راز خود است، سنت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است و اما سنت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است».

آیت الله رمضانی با بیان اینکه انسان ها باید همواره از خداوند روزی طلب کنند تا در میدان قرار گیرند، تصریح کرد: روزی جهاد، به راحتی بدست نمی آید، چون میدان جهاد، میدان حرف نیست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) روزی جهاد را روزی در مقام خونخواهی امام حسین (ع) و جریان حق در مقابل جریان باطل دانست و تاکید کرد: موضوع خونخواهی امام حسین (ع) باید مورد بررسی و تشریح قرار گیرد تا دشمنان از این موضوع سوء استفاده نکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام دین رحمت بوده و آیات فراوان در این زمینه آمده است، افزود: اما در کنار این رحمت، بحث خونخواهی هم مطرح می شود.

آیت الله رمضانی با تشریح موضوع خونخواهی در اسلام، اضافه کرد: سوالی که پرسیده می شود این است که خونخواهی با رحمت الهی چه سازگاری دارد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عده ای مطرح می کنند که اگر اسلام دین رحمت، قرآن کتاب رحمت و پیامبر اسلام (ص) نیز برای رحمت مبعوث شده، پس خونخواهی چه معنا دارد و آیا خونخواهی فرهنگ خشونت را ترویج نمی کند.

وی با بیان اینکه خونخواهی یعنی برخورد با یک جریان باطل در جامعه بشری که به دنبال سرقت و نابودی فکر، دین و اخلاق بشریت است، تاکید کرد: قطعاً خونخواهی با رحمت، سازش و صلح عادلانه منافاتی ندارد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه بعضی ها به پیامبر اسلام (ص) نسبت خشونت، قدرت طلبی و جنگ طلبی می دادند، تصریح کرد: این همان معرفت است که باید بدست بیاوریم زیرا ما مدافع آرمان عظیم و والای اسلام هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه مومنان باید در مقابل دروغ و صفات رذیله موضع بگیرند، افزود: خیانت و دروغ، دیروز و امروز و فردا نمی شناسد؛ باید در مقابل عده ای که به صورت علف هرز به بشریت ضربه می زنند و هدایت انسان را خدشه دار کرده اند، مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: این یک اصل است که باید در مقابل کسانی که به دنبال نابودی خانواده، مقدسات و خداوند هستند، ایستادگی کرد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه در مکتب امام حسین (ع) توسری خوری و اسارت نداریم، اذعان کرد: مکتب اباعبدالله (ع) مکتب آزادی، رهایی و عزت خواهی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان