دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) میدان جهاد را میدان عمل دانست و گفت: انسان ها باید همواره از خداوند روزی طلب کنند تا در میدان قرار گیرند، زیرا روزی جهاد، به راحتی بدست نمی آید، چون میدان جهاد، میدان حرف ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  آیت الله رضا رمضانی صبح امروز در مراسم صبح روز چهارم ماه محرم که در صحن حرم حضرت فاطمه اخری (س) خواهر امام رضا (ع) در رشت با بیان اینکه کرامت امام حسین(ع) شامل حال تمامی انسان های آزادی خواه می شود، اظهار کرد: اگر فردی سعی دارد کرامت سیددالشهدا(ع) شامل حالش شود باید تلاش کرده و دستورات خدا را اجرایی کند.

وی تنها راه رسیدن به عبودیت و بندگی را شکرگذاری نعمت های پروردگار دانست و افزود: خداوند نعمت هایی به انسان اعطاء کرده و این نعمت ها قابل شمارش نیست، لذا شکرگذاری برای هر نعمتی واجب است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تأکید بر لزوم توجه به حضور در روضه های امام حسین(ع) بیان کرد: حضور در روضه امام حسین (ع) نعمتی بزرگ از سوی پروردگار است به گونه ای که در آیات و روایات آمده هر مجلس روضه امام حسین (ع) یک حرم سیدالشهدا (ع) است.

رمضانی با بیان اینکه همه موجودات به برکت این امام معصوم (ع)، روزی می خورند، گفت: ، امام حسین (ع)  امام البشر است که لطفش شامل حال همه موجودات عالم می شود.

وی با اشاره به ویژگی مؤمن از منظر امام رضا (ع) تصریح کرد: امام معصوم فرمودند: «مؤمن، سنتی از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش باید داشته باشد؛ سنت پروردگارش، پوشاندن راز خود است، سنت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است و اما سنت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است».

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) میدان جهاد را میدان عمل دانست و افزود:  انسان ها باید همواره از خداوند روزی طلب کنند تا در میدان قرار گیرند، زیرا روزی جهاد، به راحتی بدست نمی آید، چون میدان جهاد، میدان حرف نیست.

به گفته رمضانی  روزی جهاد را روزی در مقام خونخواهی امام حسین (ع) و جریان حق در مقابل جریان باطل است به این منظور مسئله خونخواهی امام حسین (ع) باید مورد بررسی و تشریح قرار گیرد تا دشمنان از این موضوع سوء استفاده نکنند.

وی خونخواهی را برخورد با یک جریان باطل در جامعه بشری دانست و بیان کرد: برخی از افراد که به دنبال ایجاد شبهه در دین مبین اسلام هستند مطرح می کنند که اگر اسلام دین رحمت، قرآن کتاب رحمت و پیامبر اسلام (ص) نیز برای رحمت مبعوث شده، پس خونخواهی چه معنا دارد و آیا خونخواهی فرهنگ خشونت را ترویج نمی کند؟ در پاسخ به این افراد باید گفت 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) مؤمنین را  مدافعین آرمان عظیم و والای اسلام معرفی کرد و گفت: بعضی ها به پیامبر اسلام (ص) نسبت خشونت، قدرت طلبی و جنگ طلبی می دادند، و این همان معرفت و بصیرتی است که باید بدست بیاوریم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان