نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس با عنوان این مطلب که طرح دارویار هزینه ای به مردم تحمیل نمی کند، گفت: اجرای این طرح موجب کاهش هزینه دارو می شود.

ولی اسماعیلی نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مزایای اجرای طرح دارویار، افزود: اصلاح الگوی مصرف دارو، رفع کمبودهای دارویی، بهره مندی همه اقشار مردم از یارانه دارو، بیمه افراد فاقد بیمه، جلوگیری از قاچاق، حذف واسطه ها و دلالان از مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه افراد فاقد بیمه که بیش از ۶ میلیون نفر هستند، در قالب این طرح به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار می گیرند، ادامه داد: همچنین توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران فارغ از سطح درآمد آنها و بهره مندی همه دهک های درآمدی جامع از یارانه دارو، با اجرای این طرح محقق می شود.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تغییر قیمت برخی اقلام دارو، گفت: در قالب این طرح تغییر قیمت دارو از جیب مردم پرداخت نمی شود بلکه این تغییر قیمت فقط برای دولت و بیمه ها اعمال می شود و بیمه ها پول افزایش قیمت داروها را پرداخت می کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه میزان پرداختی یک بیمار برای دارو نسبت به سال قبل تغییری نمی کند، افزود: در حال حاضر ۳۶۶ قلم داروی ضروری و پرمصرف تحت پوشش بیمه قرار گرفت. همچنین قرار است تا ۱۱۹ قلم داروی دیگر با تأیید شورای عالی بیمه، تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مسئولین وزارت بهداشت باید به تعهدات و وعده های خود در قالب این طرح عمل کنند، افزود: در صورت اجرای دقیق این طرح و تأمین منابع مالی آن از سوی سازمان برنامه و بودجه، حتی شاهد کاهش پرداخت از جیب مردم برای این داروها خواهیم بود.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مجلس هم می تواند در روند اجرای درست این طرح نظارت داشته باشد و در صورت نیاز به تصویب قوانین و یا کمک های دیگر، آمادگی لازم وجود دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان