مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری های نوین محیط زیست گفت: اطلس ارزش گذاری اقتصادی در حوزه محیط زیست تا آخر دولت سیزدهم تهیه و تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا زمانی مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری های نوین محیط زیست در همایش منطقه ای مدیران حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: شناسایی اولویت های پژوهشی در مناطق و استان های کشور در دفتر اقتصاد و فناوری انجام شده تا به تناسب شعار سال بتوانیم با پژوهش های کاربردی حل مسائل کشور را در اولویت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال های گذشته در کنار کمبود اعتبارات توزیع نامتوازن منابع پژوهشی را شاهد بودیم که در سال گذشته سعی شد با اولویت پژوهش های اثربخش توزیع اعتبارات را به شکل مناسب انجام دهیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری های نوین محیط زیست افزود: هرچند بخشی از این منابع و اعتبارات در پژوهشکده و برای طرح های مطالعاتی تخصیص یافت اما انتظار داریم امسال استان ها طرح های پژوهشی خود را به موقع به ثبت رسانده و با شکل گیری کنسرسیوم های منطقه ای بتوانیم کارهای مشارکتی را در این حوزه شاهد باشیم.

زمانی بیان کرد: به تناسب استان ها و چالش های زیست محیطی مناطق کشور انتظار داریم طرح های پژوهشی مؤثر ارائه شده و امکان تأمین اعتبارات فراهم آید.

وی از تدوین اطلس خدمات و روش ارزش گذاری اقتصادی در سال های آینده خبر داد و افزود: سعی می کنیم تا ارزش گذاری اقتصادی کشور را به صورت منطقه ای به سرانجام رسانده و در این زمینه کمک کار اقدامات و فعالیت های مؤثر باشیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری های نوین محیط زیست ادامه داد: اقتصادی کردن محیط زیست محور اصلی فعالیت ها است. تلاش می کنیم تا نتایج مثبت پژوهشی را از طرح های ارائه شده دریافت کنیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان