مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه منشأ انحراف جامعه، انحراف و سقوط گروه اندک اما تأثیرگذار به نام خواص است، گفت: وقتی خواص جامعه به دلیل شهوت پرستی، مقام خواهی و مظاهر زندگی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم روز پنجم محرم در حسینیه حضرت اباالفضل العباس (ع) سپاه قدس گیلان با بیان اینکه واقعا عاشورا یک درس معرفت شناسی در تاریخ است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین امتیازات و ویژگی جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان، این است که جامعه شیعه برخوردار از خاطره عاشوراست. 

وی با تأکید بر لزوم توجه به برگزاری مراسم با شکوه عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در کشور گفت: استکبار در چند سال گذشته همواره سعی داشته تا نقش هیئت های عزاداری در بین جوامع اسلامی را کاهش دهد لذا می توان گفت یکی از بزرگترین نعمت ها، نعمت خاطره و یاد حسین بن علی علیه السّلام، یعنی نعمت مجالس عزا، نعمت محرّم و نعمت عاشورا برای جامعه شیعی است. 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان برپایی مراسم عزاداری برای سیدالشهدا را اتصال قلبی میان انسان و اهل بیت دانست و بیان کرد: مردم و جوانان باید قدر مجالس عزاداری را دانسته و از مجالس استفاده کنند زیرا روحاً و قلباً این مجالس وسیله ای برای ایجاد ارتباط و اتّصال هرچه محکم تر میان انسان و حسین بن علی علیه السّلام، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن است. 

محمدی با بیان اینکه باید در ماه محرم، معارف حسینی و معارف علوی را که همان معارف قرآنی و اسلامی اصیل و صحیح است برای مردم بازگو شود، تصریح کرد: هیچ وقت نباید امت اسلامی و جامعه اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور نگه دارد چون قطعاً اسلام، زنده به عاشورا و به حسین بن علی (ع) است.

وی با اشاره به نقش قیام عاشورا در ماندگاری دین مبین اسلام افزود: اگر فداکاری بزرگ حسین بن علی علیه السلام نبود که این فداکاری، وجدان تاریخ را به کلی متوجه و بیدار کند، در همان قرن نخست یا نیمه قرن دوم هجری، بساط اسلام به کلی برچیده می شد. 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان مهم ترین درس قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا را فداکاری و از جان خودگذشتگی برای حفظ دین و امت اسلامی دانست و گفت: امام حسین را فقط به جنگ روز عاشورا نباید شناخت، آن یک بخش از جهاد امام حسین است. 

محمدی با اشاره به درس های واقعه کربلا برای امت اسلامی بیان کرد: واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) را باید به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او، توضیح مسائل گوناگون در همان منا و عرفات، خطاب به علما، خطاب به نخبگان، حضرت بیانات عجیبی دارد که تو کتاب ها ثبت و ضبط است، بعد هم در راه به سمت کربلا، هم در خود عرصه کربلا و میدان کربلا، شناخت. 

وی با بیان اینکه منشأ انحراف جامعه، انحراف و سقوط گروه اندک اما تأثیرگذار به نام خواص است، گفت: وقتی خواص جامعه به دلیل شهوت پرستی، مقام خواهی و مظاهر زندگی دنیا و مادیات لغزیده، دین خود را به آخرت خود بفروشند، ابتدایش به شهادت امام حسین (ع) و انتهایش به بنی امیه و شاخه ی مروانی و بعد بنی عباس ختم می شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان