رشت- رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت های تجاری و سرمایه گذاری گفت: رویکرد دولت توسعه تجارت در بازارهای هدف و صادرات غیر نفتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی تیز هوش تابان شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیر بندر سالیانکا آستراخان روسیه با بیان اینکه با اشاره به اینکه بندر سالیانکا یکی از پایه های سکوی تجارت ایران به روسیه است، اظهار کرد: وحدت عاملی محرک برای پیشبرد اهداف کشور به ویژه تجارت و بازرگانی است.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه دولت جدید ایران اراده لازم برای توسعه تجارت در بازارهای هدف و صادرات محصولات غیر نفتی دارد، افزود: ایجاد زیر ساخت های تجاری و سرمایه گذاری در داخل و خارج از کشور شرایط مطلوبی را از نظر اقتصادی و بازرگانی فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه این بندر یکی از زنجیره های اتصال صادرات محصولات ایرانی به بازارهای هدف، روسیه و اوراسیا است، بیان کرد: امکانات و تجهیزات سخت افزاری سالیانکا ظرفیتی بی نظیر برای صادرات و واردات محصولات ایرانی از طریق حمل و نقل دریایی است.

تیزهوش تابان با اشاره به فعالیت گسترده تجار و بازرگانان ایرانی در بازارهای حوزه کاسپین تصریح کرد: گسترش روابط و بازدیدها موجب آشنایی بیشتر تجار دو کشور با زیر ساخت های تجاری در بندر سالیانکا می شود.

وی با اشاره به اینکه بندر سالیانکا موجب رونق در تجارت جمهوری اسلامی ایران می شود عنوان کرد: روس ها از کیفیت کالاهای ایرانی رضایت دارند لذا باید از بسترها و ظرفیت های فعلی برای شناساندن بیشتر کالاهای ایرانی استفاده کرد.

بخش عمده ای از تحرکات در بندر سالیانکا در دست تجار ایرانی است

مدیر بندر ایرانی سالیانکا آستراخان روسیه نیز این بندر را نماد تجارت ایران در بازار روسیه دانست و گفت: وجود چهار هزار متر خط راه آهن، واگن های حمل غلات، شش خط ریل راه آهن، انبارها و سیلوها از جمله ویژگی ها و مزیت های این بندر است.

داریوش جمالی با بیان اینکه بندر سالیانکا به خاطر ویژگی های خود در توسعه و تقویت کریدور شمال- جنوب نقش مهمی دارد، بیان کرد: این بندر ظرفیت بیش از ۵۰ هزار تن بارگیری و تخلیه را در طول یک ماه دارد و قصد داریم این میزان را به ۶۰ هزار تن در ماه برسانیم.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد از ظرفیت این بندر در اختیار یکی از شرکت های زیر مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: بندر سالیانکا ظرفیت ۶۷۰ هزار تنی تخلیه و بارگیری دارد.

جمالی با اشاره به اینکه این بندر با داشتن ۷۵۰ متر اسکله و با پهلوگیری ۵ فروند کشتی می تواند نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالا و محصولات صادراتی و وارداتی ایران ایفا کند افزود: برای افزایش مساحت بندر سالیانکا از ۱۵ هکتار به ۲۱ هکتار برنامه ریزی شده است.

مدیر بندر سالیانکا آستراخان روسیه با اشاره به اینکه این بندر رتبه اول غلات و رتبه دوم حمل و جابجابی چوب را در بین بنادر آستراخان دارد، تصریح کرد: بندر سالیانکا در حال توسعه است و بخش عمده ای از تحرک در این بندر دست تجار ایرانی است که موجب پویایی آن شده اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان