رشت- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به تالیف ۲۰۰ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس باید با ابزار هنر به مردم منتقل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن حبیبی ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی از آثار ادبی و هنری روحانیت در دوران دفاع مقدس در پژوهشکده گیلان شناسی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر اساس فلسفه عاشورا، نهضت انقلاب را دنبال کرد، گفت: یکی از ویژگی های مهم انقلاب در کنار مردمی بودن و استقلال آ ن، ریشه مذهبی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنی نظام سلطه در مقابل ایران اسلامی به عنوان میدان دار بیداری اسلامی بخاطر ماهیت این انقلاب است، افزود: انقلاب اسلامی بر پایه فلسفه عاشورا شکل گرفت و هدف اصلی نهضت امام (ره) احیای دین و عمل به امر به معروف و نهی از منکر بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان به کسب پیروزی در دوران دفاع مقدس با راهنمایی امام و حضور مردم در صحنه ها اشاره و تصریح کرد: جامعه کنونی همانند دوران دفاع مقدس نیازمند وحدت است.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه در صورت نبود روایتگری صحیح از دستاوردهای معنوی دفاع مقدس، تحریف به وجود می آید، گفت: ایثار و شهادت و از خودگذشتگی در دوران دفاع مقدس از زیبایی هایی معنوی آن دوران است که باید در بستر هنر به مردم انتقال یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان بیان کرد: تاکنون ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس شامل تاریخ شفاهی و زندگینامه شهدا تدوین شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان