رودبار- یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با تأکید بر لزوم ورود فرهنگ ایثار و شهادت به فضای مجازی گفت: با محتواسازی هوشمندانه و هنرمندانه در تبیین اثرگذار این فرهنگ باید تلاش شود.

به گزارش خبرنگار مهر سردار حمزه فلاح عصر پنج شنبه در یادواره ۱۸ شهید روستای چهار محل و شهدای بخش خورگام اظهار کرد: امنیت و آرامش جامعه را مدیون فرهنگ شهدا هستیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه برگزاری محافل شهدا افزود: استمرار نظام و انقلاب اسلامی از بستر محافل شهدا می گذرد.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا گنجینه معنوی نظام اسلامی هستند، گفت: شهدا از همه چیزشان گذشتند تا امنیت ساز شوند.

سردار فلاح با بیان اینکه فرهنگ شهادت امتداد فرهنگ عاشورا است، اضافه کرد: فرهنگ شهادت منظومه ای از ایثارگری، صبر و از خودگذشتگی، پاسداری، ولایتمداری و تعبد است.
وی با اشاره به بی حد و مرز بودن فرهنگ ایثار و شهادت افزود: فرهنگ ایثار و شهادت هیچ وقت در حصار زمان توقف نمی شود.

فرمانده دفاع مقدس با اشاره به مؤلفه های ارزشمند فرهنگ ایثار و شهادت و تأثیر آن در جامعه اسلامی گفت: با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت در جنگ نابرابر دشمن و تحریم های ظالمانه استکبار قد عُلم کردیم و بر آنها چیره شدیم.

سردار فلاح با تاکید بر بازخوانی ادبیات دفاع مقدس، تبیین و پیاده سازی این گفتمان را نیاز اصلی جامعه امروز دانست و بیان کرد: درس آموزی از ادبیات دفاع مقدس ناجی مشکلات امروز کشور است.

وی با اشاره به اینکه دستمایه و اساس فرهنگ ایثار و شهادت را بر مبنای خدامحوری و خداباوری است، افزود: خداباوری شهدا کارت ورود آنها به جبهه های جنگ بود، شهدایی که همه هست و نیست خود را کف دست گذاشتند تا این فرهنگ اصیل ایثار و شهادت زنده بماند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه محافل شهدا فرصت مغتنمی برای بیعت با فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: مدیران و مسئولان فرهنگ و تفکر شهدا را الگو و سرلوحه کار خود قرار دهند هر زمانی نگاه و تفکر مسئولان شهدایی شد بسیاری از مشکلات حل می شود.

سردار فلاح با بیان اینکه رضایت خالق تمام تفکر و مقصود شهدا بود، اضافه کرد: شهدا همه چیز را برای خدا می خواستند و رضایت خداوند هدف اصلی شأن بود.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت متبلور از خداباوری، مردم باوری و مردم محوری بوده و این تفکر نجات دهنده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، به تشریح اهمیت و نقش فضای مجازی در این حوزه پرداخت و بیان کرد: اکثر جوانان ما در فضای مجازی سیر نی کنند و برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، باید آن را باید به بستر فضای مجازی بیاوریم.

سردار فلاح با بیان اینکه انتقال فرهنگ شهادت در بستر فضای مجازی محقق می شود، گفت: با محتوا سازی هوشمندانه و هنرمندانه فرهنگ ایثار و شهادت، در تبیین اثرگذار آن بکوشیم.

وی با اشاره به جنگ روانی دشمن علیه نظام اسلامی افزود: غول های رسانه ای دشمن با داده های غلط و شبهه افکنی در صدد تحریف واقعیت های انقلاب اسلامی هستند و در این فضا باید هوشمندانه عمل کنیم.

فرمانده دفاع مقدس با تاکید بر انتقال تاریخ، ادبیات و گفتمان انقلاب اسلامی در بین نسل جوان تصریح کرد: جهاد تبیین در مقابل غول رسانه ای دشمن اولویت همه قرار گیرد.

سردار فلاح با بیان اینکه همه در خصوص جهاد تبیین وظیفه دارند، گفت: دستاوردها و توانمندی های انقلاب اسلامی در بخش های مختلف باید برای مردم و بویژه نسل جوان تبیین شود.

وی با اشاره به تلاش های دشمن در ضربه زدن نظام اسلامی افزود: کوچک سازی پیشرفت و توانمندی های ایران اسلامی هدف اصلی دشمن است.

این فرمانده دفاع مقدس با تاکید بر جوان سازی در لایه های مدیریتی بیان کرد: در بدنه مسئولیتی باید از ظرفیت جوانان مؤمن و انقلابی استفاده شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان