رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۵۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان گفت: ۸۸ بیمار بهبود یافته و مرخص شده اند.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت آمارهای کرونایی در استان گیلان اظهار کرد: مجموع کرونایی های بستری در استان گیلان به ۳۳۱ نفر رسیده است.

وی به افزایش ۹ نفری بستری های کرونایی در مقایسه با روز گذشته افزود: در شبانه روز گذشته ۱۰۶ بیمار جدید در بیمارستان های پذیرش شدند که این تعداد نیز مقایسه با روز گذشته که ۱۰۸ بیمار بوده دو نفر کاهش داشته است.

مهرابیان با تأکید بر اینکه شهروندان از هرگونه عادی انگاری کرونایی پرهیز کنند، گفت: با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) شهروندان برای حضور در هیئت های عزاداری نکات و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ۵۳ بیمار بد حال در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های گیلان بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد حال ۴۵ بیمار وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه چهار شهرستان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: با توجه به افزایش آمارها قطعاً در اعلام رنگ بندی جدید از سوی وزارت بهداشت شاهد تغییر رنگ کرونایی برخی شهرستان های خواهیم بود.

وی به بهبود ۸۸ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته اشاره و اضافه کرد: امروز ۲۲۱ پایگاه واکسیناسیون در گیلان برای تزریق واکسن به شهروندان آماده خدمات رسانی هستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان