سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران تاکید دارد که شاگردانش در شرایطی متفاوت از مسابقات جهانی به سر می برند و آمادگی لازم برای مدال آوری در بازی های اسلامی را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، شمشیربازی ایران در حالی برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی آماده می شود که به غیر از نخستین دوره این بازی ها، در سایر ادوار جایی در ترکیب کاروان اعزامی کشورمان نداشته است.

در نخستین دوره بازی های کشورهای اسلامی که سال ۲۰۰۵ به میزبانی عربستان برگزار شد، به جز مدال برنزی که محمدرضایی در اسلحه فلوره به دست آورد، مجتبی عابدینی هم ایران را در اسلحه سابر صاحب مدال طلا کرد.

همین مدال نگاه ها را نسبت به عملکرد تیم اعزامی اسلحه سابر به این دوره بازی های کشورهای اسلامی متوقعانه تر کرده است به ویژه به خاطر عملکردی که این تیم دو هفته پیش در مسابقات قهرمانی جهان داشت و نتوانست به انتظارات پاسخ قانع کننده ای بدهد.

البته که سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر تاکید دارد که روی نقاط ضعف تیمش بعد از بازگشت از مصر کار شده طوری که هر چهار ملی پوش این تیم در آمادگی فیزیکی و روحی نزدیک به مدال آوری قرار دارند.

امین قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از شنبه گذشته که تمریناتمان را برای حضور در بازی های اسلامی آغاز کردیم تا به امروز، روزانه دو جلسه تمرینی داشتیم. در کنار تمرینات همیشگی، تاکید زیادی روز نقاط ضعف بازیکنان داشتیم تا با برطرف کردن آنها بتوانیم شرایط بهتری برای اعزام به قونیه پیدا کنیم.

وی ادامه داد: مدل حمله، مدیریت بازی و اینکه در صورت عقب افتادن از حریف چطور باید شرایط روحی خود را حفظ کنند یا در صورت برخورد با مشکل داوری چطور موضوع را مدیریت کنند، مواردی بود که روی آنها طی جلسات متعدد تمرین تاکید زیادی داشتیم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با یادآوری اینکه تیمش ۲۰ مردادماه عازم محل برگزاری بازی های کشورهای اسلامی می شود و طی ۲۳ تا ۲۶ مردادماه هم رقابت هایش را در این بازی ها برگزار می کند از تونس، ترکیه و ازبکستان به عنوان حریفان اصلی ایران یاد کرد.

وی گفت: برخی از بازی های کشورهای اسلامی و سطح برگزاری آن خیلی راحت عبور می کنند در حالی که همین تیم هایی که از آنها نام بردم، بازیکن المپیکی در ترکیب خود دارند. ترکیه همان تیمی است که در مسابقات قهرمانی جهان باعث ناکامی ما از صعود به مرحله نیمه نهایی شد و قطعاً در این بازی ها هم با بالاترین قدرت لازم شرکت خواهد کرد تا به عنوان میزبان بهترین نتیجه ممکن را بگیرد.

قربانی تصریح کرد: با این اوصاف تمام هم و غم من و شاگردانم در تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر این است که بهترین نتیجه را در بازی های اسلامی به دست بیاوریم تا به نوعی هم ناکامی و عدم رضایت در مسابقات جهانی را جبران کرده باشیم. البته شاید سطح این دو رویداد قابل مقایسه با هم نباشد اما نباید در مورد مسابقات جهانی هم فقط روی انتظاراتی که برآورده نشد، تاکید شود.

وی در این رابطه افزود اینکه توقعات از اسلحه سابر بالاست نشان دهنده جایگاه این رشته و ورزشکارانش است اما تیم اسلحه سابر همیشه در مسابقات جهانی پای سکو نبوده است. با این حال تمام تلاش ما در مسابقات جهانی این بود که بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم. در همین مسابقات ژاپن با آن همه ادعا هم باخت داشت اما ما مقابل آمریکا پیروز شدیم. قبول دارم که نباید به ترکیه می باختیم اما این تیم طی ماه های اخیر روند خیلی خوبی را طی کرده و این را مسابقات اروپا هم نشان داد. امیدوارم بتوانیم در بازی های کشورهای اسلامی از رویارویی نتیجه بهتری بگیریم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر همچنین با یادآوری مدال طلایی که در دوره نخست بازی های اسلامی به نام اسلحه سابر ایران ثبت شد، تاکید کرد: البته الان شرایط با آن زمان فرق دارد. هیچ تیم و ورزشکاری دست و پا بسته نیست. شمشیربازی فقط در اختیار چند کشور نیست. کشورهایی هستند که در هر رویداد می توانند معادلات را به هم بزنند. با این اوصاف تلاش مان کسب بهترین نتیجه است و آمادگی بازیکنان هم نزدیک به این مهم است.

قربانی تاکید کرد که علی پاکدامن، محمد فتوحی، محمد رهبری و نیما زاهدی ترکیب تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر را در بازی های کشورهای اسلامی تشکیل می دهند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان