رشت- امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه خبرنگاران باید امانتداران جامعه باشند، گفت: انتقاد خبرنگاران نباید با هجو و اهانت همراه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه های این هفته نماز جمعه آستارا به بیان آثار محبت اهل بیت (ع) و تقرب یافتن به درگاه الهی با توسل به حضرات ائمه اطهار علیهم السلام پرداخت.

وی با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی، حضور گسترده مردم و برگزاری مراسم عزاداری را نشانه عظمت نهضت امام حسین (ع) و عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) دانست و گفت: همه باید برای عزای امام حسین (ع) سنگ تمام بگذارند.

حجت الاسلام باقری ضمن تشکر از عزاداران حسینی و رعایت نکات سفارش شده در خصوص نظم مجالس و مسائل بهداشتی از برخی کاستی ها و تعلل ها در سیاه پوش کردن سطح شهر و معابر انتقاد کرد و افزود: علیرغم پیگیری های متعدد شهر رنگ و بوی محرم ندارد و باید در مراسم بعدی این نقیصه جبران شود.

وی با اشاره به ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار با تقدیر و تشکر از زحمات افسران جنگ نرم گفت: خبرنگاران متعهد که اخبار واقعی و امید بخش را در جامعه منتشر می کنند همیشه مورد توجه و احترام مردم و مسئولین هستند.

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه خبرنگاران باید امانتداران جامعه باشند، افزود: نباید به بهانه انتقاد، زبان به هجو و اهانت گشود و یا با آبروی افراد بازی کرد. اگر خبرنگاری از مشکلی مطلع است قبل از اینکه آن را رسانه ای کند ابتدا تحقیقات لازم برای اطمینان از صحت یا چگونگی موضوع را انجام دهد و آنگاه نتیجه تحقیقات خود را با رعایت اخلاق حرفه ای منتشر کند.

امام جمعه آستارا با اشاره انتشار خبر قراردادهای تسلیحاتی بین ایران و روسیه توسط مقامات آمریکایی گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قدرت نظامی منطقه است که بعد از انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران در سال ۲۰۲۰ اکنون در زمینه موشک، پهپاد و زیردریایی تجهیزات خود را در اختیار روسیه می گذارد و در مقابل از هواپیما و تانک ها و سامانه های دفاعی روسیه استفاده می کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران راه جدیدی در توسعه تسلیحات ایجاد کرده و آن حمایت از کشورهای محروم منطقه و جبهه مقاومت است که این دقیقاً مخالف روش مستکبران و زروگویان که فروش تسلیحات را فقط برای منافع مادی از طریق ایجاد جنگ در مناطق مختلف می خواهند، است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان