انزلی- ناوگروه ناوگان شمال متشکل از دو ناو موشک انداز جوشن و پیکان برای حضور در هفتمین دوره رقابت های جام دریا عازم جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون تربیت و آموزش نداجا پیش از ظهر شنبه در مراسم بدرقه ناوگروه اعزامی به مسابقات جام دریا در ستاد ناوگان شمال اظهار کرد: هم اکنون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی میزبان برگزاری یک دوره مسابقات در چابهار است و تیم های خارجی نیز در این رقابت ها حضور دارند.

امیر دریادار دوم فرامرز نصری به قهرمانی مقتدرانه تیم ایران در رقابت های سال گذشته جام دریا اشاره کرد و افزود: هدف از حضور در این رقابت ها حفظ دیپلماسی سیاسی در کنار نمایش اقتدار ایران و تقویت قدرت دفاعی است.

وی با اشاره به حضور مقتدرانه ایران از سال ۲۰۱۶ در رقابت های بین المللی جام دریا اضافه کرد: در این رقابت ها علاوه بر افزایش ارتباطات، آمادگی و توان رزمی یگان های نیروی دریایی بالا می رود.

امیر دریادار نصری بیان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزاری چنین مسابقاتی را در داخل کشور و در بین ورزشکاران نیروی دریایی در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: حضور مستمر در این مسابقات نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس ایران در کشورهای میهمان و حتی در میزبانی از این رقابت ها مهمترین هدف است.

معاون تربیت و آموزش نداجا با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به مسابقات جام دریا گفت: به دلیل موقعیت و شرایط خاص جمهوری اسلامی ایران نظم و انضباط و رعایت شئونات اخلاقی افراد شرکت کننده در این رقابت ها اهمیت بسیاری دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان