مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تأکید بر لزوم توجه به همکاری تمامی نهادها در اجرای برنامه عملیاتی مدیریت سیلاب گفت: مدیریت بحران استانداری گیلان با همکاری آب منطقه ای و سایر دستگاه های همکار ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر مرادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کنترل سیل در گیلان یکی از اهداف مسؤولان در این استان است، اظهار کرد: استان گیلان یکی از استان های سیل خیز در کشور است که به این منظور برنامه عملیاتی مدیریت سیلاب در این استان تدوین شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به همکاری تمامی نهادها در اجرای برنامه عملیاتی مدیریت سیلاب افزود: مدیریت بحران استانداری گیلان با همکاری آب منطقه ای و سایر دستگاه های همکار، این برنامه را تدوین کرده و به زودی اجرایی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه برنامه عملیاتی مدیریت سیلاب با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی همواره نیاز به تغییر بازنگری دارد، گفت: هرساله شرایط آب و هوایی در استان گیلان با تغییراتی مواجه می شود لذا برای بازنگری در برنامه عملیاتی مدیریت سیلاب نیاز به پایش و تکمیل و رفع نقاط ضعف در قالب پروژه های ملی و استانی دارد.

مرادی با اشاره به آمادگی گیلان در کنترل سیل احتمالی در این استان بیان کرد: در چند هفته اخیر شاهد بارش های لحظه ای و سیل آسا در برخی از نقاط کشور بودیم که منجر به وقوع سیل های ویرانگر شده و به این منظور آمادگی کامل مقابله با این بلایای طبیعی در استان گیلان وجود دارد.

وی از وجود ۲۵۰ رودخانه اصلی و فرعی به طول ۶ هزار کیلومتر در استان گیلان خبر داد و افزود: در راستای اجرای برنامه مدیریت سیلاب استان ۱۶۴ رودخانه مورد مطالعه برای مهار سیل قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، شهرستان های فومن، شفت، تالش و املش را جزو شهرهای سیل خیز در گیلان دانست و تصریح کرد: در سالیان گذشته به دلیل وقوع سیل، بخشی از تأسیسات راه در مناطقی از گیلان دچار آسیب شده که با تلاش های صورت گرفته بخشی از پل های تخریب شده، بازسازی و بخشی از آن به دلیل عدم تامین اعتبار، نیمه کاره ماند که در سفر ریاست جمهوری به استان گیلان اعتبار لازم برای این پل ها در نظر گرفته شد. 

مرادی با تأکید بر اینکه شناسایی پل های در معرض آسیب سیل نقش مهمی در کاهش خسارت جانی و مالی به استان دارد، گفت: تعدادی از پل ها در دهه فجر امسال افتتاح می شود و تکمیل مابقی پل ها نیز تا پایان امسال در دستور کار است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان