بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان علاوه بر شهرستان های آستارا، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، فومن و لنگرود که در وضعیت نارنجی قرار داشتند دو شهرستان لاهیجان و شفت که پیش از این در وضعیت قرمز قرار ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در اوایل سال جاری با تلاش کادر درمان و همچنین همراهی مردم،  نرخ ابتلای روزانه کرونا دورقمی شده بود و تقریباً روزهای بدون فوتی کرونا روز به روز بیشتر می شد ولی بعد از تعطیلات عید نوروز و عادی انگاری مردم، ورق کرونا برگشته و با شروع فصل تابستان  جهش ناگهانی نرخ ابتلای روزانه نکته ای نگران کننده شد و در واقع زنگ هشدار احتمال طغیان مجدد بیماری را به صدا در آورد.

کارشناسان حوزه بهداشت و درمان بعد از صفر شدن آمار فوتی ها در کشور نگران عادی انگاری در جامعه بودند زیرا این امر را فعال بودن آتش زیرخاکسترر دانسته و هشدار آغاز موج جدید کرونا را داده بودند.

 بی توجهی و عادی انگاری هموطنان نسبت به رعایت پروتکل ها عاملی شد که دوباره این شعله های پراکنده یکباره زبانه کشید و دوباره شاهد سه رقمی شدن نرخ ابتلای روزانه شدیم تاجایی که روز گذشته برخی کارشناسان حتی پیش بینی کردند بازگشت نرخ فوتی سه رقمی هم در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

این گروه تأکید دارند اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و البته تکمیل فرآیند واکسیناسیون به خصوص برای افرادی که حداقل ۶ ماه از تزریق دُز سوم آنها گذشته است واقعیتی است که هموطنان نباید فراموش کنند چون این کم هزینه ترین راهکار مدیریت کرونا در پیک هفتم با فعالیت گسترده زیرسویه های ویروس اومیکرون است.

شرایط کرونایی در استان گیلان نیز تعریفی نداشته و بر اساس اعلام وزارت بهداشت همانند هفته گذشته چهار شهرستان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رنگ بندی برخی از شهرستان های این استان تغییر کرده و  در این هفته شهرستان سیاهکل به شهرهای با وضعیت قرمز استان گیلان اضافه شده است.

فردین مهرابیان می گوید صومعه سرا و ماسال نیز که پیش از این در وضعیت زرد قرار داشتند هم اکنون در وضعیت قرمز جای دارند و رودسر تنها شهرستانی است که از هفته گذشته همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان علاوه بر شهرستان های آستارا، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، فومن و لنگرود که در وضعیت نارنجی قرار داشتند دو شهرستان لاهیجان و شفت که پیش از این در وضعیت قرمز قرار داشتند از این وضعیت خارج شده و هم اکنون نارنجی هستند.

نبود هیچ شهرستان از استان گیلان در وضعیت آبی خود نشان دهنده وخیم بودن شرایط کرونایی در این استان است زیرا تنها سه شهرستان  املش، آستانه اشرفیه و تالش در وضعیت زرد قرار دارند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون ۳۰۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، لذا عادی انگاری و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک قطعاً شرایط را سخت می کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان