رشت- دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای احیای دین پیامبر گرامی اسلام قیام کرد، گفت: ایشان درس غیرت دینی را به همگان آموخت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در مسجد ابوذر کردمحله رشت برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)، اظهار کرد: امام حسین (ع) آمدند تا دین اسلام را احیا کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، با اشاره به اینکه در دوره جاهلیت با بحران های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روبرو بودیم، افزود: در این دوره برخی افراد ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر را برده و بنده خود کرده بودند و آنها را شکنجه و آزار می دادند.

وی با بیان اینکه حاکمان دوره جاهلیت در مسائل اخلاقی پایبند نبودند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) آمدند و مردم را نجات دادند تا مقصد و راه سعادت را به آنان نشان دهند.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام می دهد، به حیات پاک و طیب می رسند، اضافه کرد: پیامبر (ص)، بشر را تربیت و به حیات پاک دعوت کردند؛ حیات پاکی که در آن انسان ها فکر، اخلاق و اعمال درستی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دین اسلام به عنوان خاتم دین ها، با توجه به همه جهات از جمله سلامت، عزت، تعقل، تفکر، معنویت و رفاه آمد و دارای ابعاد مختلف از همه مسائل زندگی مادی و معنوی و جامع خواسته های انسان است.

وی اظهار کرد: متأسفانه بعد از رحلت پیامبر (ص) اتفاقات خوبی نیفتاد و جامعه به نوعی دوباره به جاهلیت برگشت.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه اسلام اموی، اسلام جدیدی بود که سبب خار و ذلیل شدن دین شد، تاکید کرد: حکومت بنی امیه بر سه محور «شمشیر و زور»، «فشار آوردن به مردم» و «جور و ستم» بنا شده بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، اسلام به عنوان ابزار قدرت و ثروت شده و به تعبیر امیرالمومنین (ع)، «دین اسیر اشرار بود»، اضافه کرد: کار به جایی رسید که ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبر، قرآن ناطق روی نیزه رفت.

وی به سه خصوصیت اسلام بعد از رحلت پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: «اسارت»، «ذلت» و «ظلمت» سه ویژگی اسلامی بود که به انحراف کشیده بودند؛ دین را کاملاً وارونه کردند و از اسلام فقط اسمش و از قرآن فقط خطش باقیمانده بود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه امام حسین (ع) آمدند تا دین پیامبر اکرم (ص) را احیا کنند، تصریح کرد: امام حسین (ع) به هیچ وجه حاضر به بیعت با یزید نشد و همواره تاکید داشتند که اگر قرار است دین احیا شود، بگذارید سر حسین بالای نیزه بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: امام حسین (ع) درس غیرت دینی را به همه ما آموختند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان