دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه امروزه بزرگترین دانشگاه ها در دنیا، مجددا در رابطه با دین در حال مطالعه هستند، گفت: زیرا دین در ساحت اجتماعی و سیاسی آمده و حاکمیت پیدا کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رضا رمضانی عصر امروز در مراسم عزاداری ماه محرم که در حسینیه امام صادق (ع) روستای مژده رشت برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: اینجانب در گذشته، یک ماه رمضان کامل را در این منطقه شرفیاب شده بودم. 

وی با بیان اینکه فضلا و علمای گیلانی باید بین مردم بیایند، گفت: اینجا دانشجویانی هستند که نیازمند به حضور عالم برای پاسخگویی به سوالات هستند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از فضلای گیلانی در حد اجتهاد هستند، تصریح کرد: بسیار پسندیده است که این افراد در تابستان و ایام تبلیغی در مناطق و شهرهای استان حضور پیدا کرده و ضمن برگزاری کلاس، به سوالات مردم به ویژه جوانان پاسخ دهند. 

رمضانی، شأن گیلانی ها را، عالم پروری دانست و افزود: مردم این خطه عالمان و روحانیون را دوست دارند و به همین منظور این ارتباط باید تنگاتنگ باشد. 

به گفته دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، با توجه به هجمه های فضای مجازی، ضروری است که مردم، عالم شهر، محله و استان خود را از نزدیک ببینند و زندگی ساده آنان را مشاهده کرده و با آن ها حرف بزنند. 

وی با بیان اینکه دشمنان، امروز نقشه جداکردن مردم از روحانیت را دارند، گفت: دشمن به دنبال این است که مردم دین خود را از غیر روحانیت بگیرند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روحانیت در طول تاریخ، اسلام را به ما آموختند و در عرصه های مختلف حضور داشتند، بیان کرد: امروزه بزرگترین دانشگاه ها در دنیا، مجددا در رابطه با دین در حال مطالعه هستند زیرا دین در ساحت اجتماعی و سیاسی آمده و حاکمیت پیدا کرده است. 

رمضانی به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند که دوست داریم پیروان و شیعیان ما عاقل، اهل خرد، با فهم و درک، دانا، دارای حلم و برداری، اهل صبر، وفاداری و مدارا باشند. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه اگر جامعه اسلامی به دنبال دانش دین باشند، دیگر جهل و نادانی نخواهیم داشت، افزود: امام حسین (ع) به شهادت رسید تا جامعه در جهل نماند و سیدالشهدا (ع) نیز برای اینکه مردم در تحیر و سرگردانی نباشند، به شهادت رسید. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه مورد تایید اهل بیت (ع) یا باید عالم باشد یا دانشجو، بیان کرد: در جلسات مربوط به امام حسین (ع)، باید درس زندگی بیاموزیم. 

رمضانی با تاکید بر اینکه بر اساس قرآن و روایات، زندگی همین داشته های مادی که داریم، نیست، گفت: به تعبیر امام حسین (ع)، زندگی همان عشق و حب به حق، تقرب به خداوند و دستیابی به عزت الهی است، همه انبیای الهی آمدند تا انسان را از زندگی ظاهری به زندگی حقیقی برسانند.

وی با اشاره به اینکه ما باید به شکلی زندگی کنیم که ابدیت را برای خود بسازیم، گفت: ابدیت به باطن ما بر می گردد و باطن ما از عقاید، اخلاق و انجام احکام، نشأت می گیرد. 

رمضانی به واقعه کربلا و شهادت حر بن یزید ریاحی اشاره کرد و افزود: داستان حر در کربلا، یک امیدی به انسان ها می دهد که هر چقدر هم آلوده به گناه و معصیت باشیم، می توانیم بخشیده شویم. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مرگ در نزد امام حسین (ع) را به معنی زندگی ذلیلانه عنوان کرد و گفت: حیات و زندگی در نزد امام حسین (ع) نیز به معنی مرگ عزت مندانه است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان