رشت- استاندار گیلان گفت: دستگاه های متولی مکلف هستند تا ۱۵ شهریور ماه همه معتادان متجاهر در سطح استان را جمع آوری و ساماندهی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای رفع معضل معتادان متجاهر اظهار کرد: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گزارش عملکرد همه دستگاه های متولی و عدم تمکین هرکدام از آنها را اعلام کند.

وی به وجود بیش از ۱۰۰۰ معتاد متجاهر در سطح استان اشاره کرد و افزود: فرمانداران مکلف هستند با استفاده از همه ظرفیت ها نسبت به جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر اقدام و هزینه های مربوطه نیز بر اساس قانون بر عهده شهرداری ها و بخشداری ها خواهد بود.

عباسی با اشاره به لزوم تعیین زمان برای تحقق این هدف گفت: همه دستگاه های متولی اجرایی و خدمات رسان تا ۱۵ شهریور فرصت دارند تا نسبت به پاکسازی و ساماندهی شهرها و روستاهای گیلان از معتادان متجاهر اقدام کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نمی توان منتظر ساخت مکان هایی برای نگهداری از این افراد ماند، افزود: مردم گیلان از یک سو با معضل سگ های ولگرد مواجه هستند و از سوی دیگر حضور معتادان متجاهر در پارک ها و اماکن عمومی برای مردم نا امنی ایجاد کرده و در صورت کوتاهی در خصوص جمع آوری معتادان آمار آنها به دوبرابر نیز افزایش پیدا می کند.

عباسی به وجود حدود ۲۸۰ معتاد متجاهر پرخطر در گیلان اشاره و اظهار کرد: متولیان امر باید با انجام درست وظایف محوله و تعیین سرانه و تقسیم وظایف در کنار نیروی انتظامی، گیلان را از وجود معتادان متجاهر پاکسازی کنند.

وی با اشاره به ضرورت آموزش معتادان متجاهر در دوران بازپروری آنان و فراهم سازی زمینه های اشتغال پس از بهبودی کامل اضافه کرد: کمیته امداد باید خانواده های این افراد را تحت پوشش قرار دهد.

استاندار گیلان تاکید کرد: می توان از فضای مدارس و دانشگاه ها و اردوگاه های در اختیار برخی از نهادها تا احداث و تکمیل مکان های مناسب، برای بازپروری معتادان متجاهر به صورت موقت استفاده کرد.

عباسی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای تأمین برخی از هزینه های برطرف کردن این معضل اجتماعی گفت: بعد از پایان مهلت اعلام شده نباید حتی یک معتاد متجاهر در سطح شهرها و روستاهای گیلان مشاهده شود.

وی تصریح کرد: دستگاه های متولی پاکسازی را از رشت آغاز کنند و در هر مکانی که اسکان داده شدند هزینه نگهداری و بازپروری آنها بر عهده شهرداری ها است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان