مجری اشتغال بنیاد برکت گیلان با اشاره به منویات رهبر انقلاب مبنی بر محرومیت زدایی و توانمندسازی مناطق روستایی عاری از پول پاشی از طریق فراهم آوردن فرصت های کسب وکار گفت: بنیاد برکت، عمده فعالیت ها و ...

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، ساریه پورصالح امروز در جلسه کارگروه اشتغال بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان انزلی اظهار کرد: از مهمترین اهداف کلان توسعه، رشد اقتصادی، ایجاد رفاه اجتماعی، افزایش درآمد سرانه مردم و کاهش بیکاری وامید آفرینی در جوامع روستایی است. 

وی با اذعان به اینکه بهبود کسب وکارهای فعال و نیمه فعال موجود در مناطق روستایی و نیز شناسایی و بهره برداری از فرصت های کارآفرینانه جهت ایجاد مشاغل جدید برای جوامع محلی، مأموریت اصلی تیم اجرایی بنیاد برکت در استان گیلان است، افزود: علاوه بر توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی نیز محوریت کار بنیاد برکت برای ایجاد یک سیستم همه جانبه نگر است که با هدف تشکیل نهادهای اجتماعی در روستاها در قالب کارگروه روستایی، کارگروه تخصصی شغلی با توجه به ایجاد مشاغل، تشکیل صندوق قرض الحسنه اشتغال در تمامی روستاهای هدف برای پشتیبانی از مشاغل بنیاد برکت و در نهایت عضویت همه روستاییان در مسیر تولید و غیره انجام می شود. 

مجری اشتغال بنیاد برکت گیلان با اشاره به منویات رهبر انقلاب مبنی بر محرومیت زدایی و توانمندسازی مناطق روستایی عاری از پول پاشی از طریق فراهم آوردن فرصت های کسب وکار گفت: بنیاد برکت، عمده فعالیت ها و اقدامات خود را بر ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته متمرکز کرده است.

فرماندار انزلی نیز با بیان اینکه ایجاد اشتغال، بدون برنامه اجرای نمی شود، اظهار کرد: در کنار دولت، نهادهای حمایتی در ریشه کنی فقر و محرومیت در تلاش هستند که ازجمله  این نهادهای اثربخش «بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» است که حرکتی بسیار روبه رشد و ستودنی در کشور دارد اما سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات باید با برنامه و استراتژیک مدون همراه باشد که منجر به اشتغال پایدار و افزایش درآمد عمومی مردم شود. 

وی با تاکید براینکه شهری که اقتصادی قفل شده دارد و پول گردش ندارد، باید اهرمی باشد که پره های این چرخ بی حرکت را به چرخش در آورد، گفت: این مهم توسط همین کسب وکارهای خرد صورت می گیرد تا مردم را از فقر نجات داده و کرامتشان را با ایجاد اشتغال پایدار حفظ کند. 

محمد پورخوش سعادت با مطرح کردن بارورسازی طرحهای اقتصادی و تولید ثروت در روستاها تصریح کرد: منطقه آزاد باعث شده ظرفیت انزلی مکتوم و محتوم شود و با وجود بسیاری از سرمایه های اجتماعی و توانمندی ها در رشته های مختلف صنایع دستی، گردشگری، رستوران های سنتی ساحلی داشتن دریا، بندر، گمرک، عرصه های کشاورزی، گردشگری، تجاری، ورزشی، صید و صیادی، صنایع خلاق حوزه پارک علم فناوری ساخت قایق، توربافی، پلاژ داری، اجاره قایق در سواحل و جت اسکی، گردشگری وهتل های کوچک و رستوران که صیادان به صورت تلفیقی کار می کنند می تواند بستری مناسب برای جذب سرمایه حمایتی بنیاد برکت باشد. 

فرماندار انزلی با بیان اینکه دولت ها در دنیا موظفند بسترهای اشتغال و زیرساخت را فراهم نمایند، گفت: نقش مهم اشتغال در معیشت و توسعه اقتصادی هر جامعه در اولویت مدیرانی است که در محوریت و رأس امور قرار دارند و باید توجه داشت که به تنهایی سازمانی موفق در ایجاد شغل نمی تواند موفقیت های لازم را به دست آورد. 

وی با بیان اینکه اگر به مسئله اشتغال توجه نشود بسیاری از آسیب ها، بزه کاری ها و مشکلات در جامعه اثرات خود را به صورت  آماری نشان خواهد داد، افزود: اشتغال اگر با برنامه و بهره نگرفتن از خرد جمعی تجربیات مدیران، مزیت سنجی، امکان سنجی نباشد یقیناً به اهداف منتج نخواهد شد.

پورخوش سعادت با اذعان اینکه در این شهرستان، نرخ بیکاری بالا است، تصریح کرد: بخشدار و دهیاران می بایست از ظرفیت های موجود و بسترهایی که برای ایجاد اشتغال و بهبود درآمد مناطق کمتر برخوردار به وجود می آید نهایت همکاری را با تیم اجرایی بنیاد برکت داشته باشند. 

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان