رشت- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تأکید بر برخورد با مراکز ترک اعتیاد متخلف گفت: دو مرکز متخلف ترک اعتیاد طی دو ماه گذشته تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی اباذری پیش از ظهر پنج شنبه در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهار کرد: محمدرضا ثابت قدم و سید محمد اسحاقی از جمله ۴ خبرنگار شهید استان گیلان هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به ۵ کمیته این دبیرخانه بیان کرد: کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر، کمیته فرهنگی و پیشگیری، کمیته درمان و حمایت های اجتماعی و کمیته حقوقی و قضائی و مشارکت های مردمی در این دبیرخانه فعال هستند.

وی با بیان اینکه اکثر سرقت ها در روستاها و شهرها توسط معتادان متجاهر انجام می شود و یکی از مطالبات اصلی مردم جمع آوری و ساماندهی این افراد است، گفت: یک مرکز ماده ۱۶ در جاده لاکان رشت با ظرفیت نگهداری از ۵۰ معتاد فعالیت دارد که جوابگوی نیاز استان نیست.

اباذری با اشاره به مرکز ترک اعتیاد ۶ هزار و ۶۰۰ متر مربعی در رشت عنوان کرد: دانشگاه علم و کاربردی بهزیستی نیز برای این منظور در نظر گرفته شده که با ظرفیت ۲۵۰ نفر فعالیت می کند و در صدد افزایش ظرفیت این مجموعه هستیم.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۶۸ شهید و ۲۰ جانباز مبارزه با مواد مخدر است، گفت: تاکنون مراسم شایسته ای برای این افراد برگزار نشده و قرار است مراسمی بزرگ با حضور خانواده این افراد در شهر رشت برگزار شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه یک سوله بزرگ دیگر نیز برای معتادان متجاهر در نظر گرفته شده و در حال آماده سازی است، افزود: قرار است با اعزام اساتید برای آموزش ترک کنندگان مواد مخدر مدرک اشتغال صادر شود و اگر کارفرمایی این افراد را به کار گیرد حق بیمه به حسابش واریز می شود.

وی با اشاره به برخورد با مراکز ترک اعتیاد متخلف بیان کرد: در صورت مشاهده تخلفات در این مراکز، تذکرات صادر می شود که در صورت عدم رفع و اصلاح آن، مراکز متخلف تعطیل می شوند.

اباذری تصریح کرد: طی دو ماه اخیر دو مرکز متخلف ترک اعتیاد در استان گیلان تعطیل شدند.

وی با اشاره به رشد قارچ گونه عطاری ها در استان گیلان بیان کرد: این عطاری ها یکی از معضلات ما هستند و گاهاً از مواد صنعتی در محصولات خود استفاده می کنند لذا از علوم پزشکی و مراکز بهداشت درخواست داریم که بازدیدهای سرزده از عطاری ها داشته باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان