مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده در غالب نقاط کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا به اطلاعات مرکز ملی پیش بینی وضع هوا از امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در استان های فارس، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب مرکزی، شرق لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد، اظهار کرد: طی امروز و فردا نیز در برخی ساعات در سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران و وزش باد رخ خواهد داد.

از روز جمعه تا اواسط هفته آینده در غالب نقاط کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان به سبب نفوذ جریانات مانسونی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

طی پنج روز آینده در نیمه شرقی به ویژه منطقه زابل و بخش هایی از مرکز و در دو روز آینده در نوار غربی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود.

در روزهای پنجشنبه و جمعه پتانسیل شکل گیری توده گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به استان های ایلام و خوزستان مهیا است.

تا اواسط هفته آینده نیز در نوار شمالی به ویژه در سواحل دریای خزر دما به طور نسبی افزایش می یابد و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

آسمان تهران فردا (۲۱ مردادماه) صاف و از بعد از ظهر قسمتی ابری و همراه با وزش باد و گاهی نیمه ابری با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۲۲ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت ها همراه با وزش باد و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ مردادماه) اهواز با دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان