قطار توسعه رشت به حرکت درآمده است

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ۱۸:۳۷ چاپ کد خبر: 176517
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه قطار توسعه رشت، خوشبختانه به حرکت درآمده است، گفت: برای رفع مشکلات نیازمند همراهی رسانه ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران در تالار مرکزی رشت با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله عبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: قرار بود مراسم تجلیل از خبرنگاران با برنامه های متنوع و در همان روز برگزار شود اما به دلیل تقارن این روز با عاشورای حسینی با چند روز تاخیر برگزار شد. 

وی با بیان اینکه خبرنگاران با دغدغه ها و مشکلاتی همچون دیگر اقشار جامعه مواجه هستند، افزود: یقینا بخش عمده ای از مشکلات خبرنگاران در حوزه اختیارات مجموعه مدیریت شهری نیست اما می توانیم با همراهی دیگر دستگاه ها بخشی از مشکلات تلاشگران حوزه خبر را برطرف کنند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه جلساتی را با حضور خبرنگاران و اساتید حوزه اطلاع رسانی برگزار می کنیم، تصریح کرد: مراسم امروز نیز در راستای تجلیل از خبرنگاران برگزار شد تا قدردانی خودمان را از خبرنگاران نشان دهیم و بنده اهل رشوه کلامی نیستم و هر زمان احساس کنم که مباحثی خلاف واقع است صراحتا اعلام می کنم و حقیقتا رسانه ها با کمترین درآمد، زحمات زیادی را در مبحث اطلاع رسانی متحمل می شوند. 

کارگرنیا با اشاره به اینکه قطار توسعه شهر رشت به حرکت در آمده است، گفت: با همراهی و تعامل می توانیم برای شهر رشت نتایج خوبی رقم بزنیم و بنده با توجه به تجاربی که دارم، عملکرد شورا را خوب ارزیابی می کنم و شورا بر اساس وظایفش به موضوعاتی همچون انتخاب شهردار و غیره توجه داشت. 

وی با اشاره به برگزاری جلسات علنی شورای رشت بیان کرد: شورای ششم رشت تاکنون ۴۹ جلسه برگزار کرد که طی آن ۲۷۱ مصوبه داشته ایم و هفتاد مورد تذکر را از طریق شورا به مجموعه شهری دادیم و این تذکرات باید درسی برای مدیران وقت می شد که متاسفانه این گونه نشد و در نهایت با مجموعه مدیریتی جدید به کارها ادامه می دهیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه انتقادهای سازنده اصحاب رسانه درسی برای دستگاه ها است، افزود: ما نیز انتقادات سازنده و اصولی و منصفانه را پذیرا هستیم و ان شاالله با کمک یکدیگر بتوانیم اتفاقات خوبی برای شهر رقم بزنیم و ما برای رفع مشکلات حوزه مدیریت شهری و اقداماتی همچون جذب اعتبارات ملی برای رفع مشکلات رودخانه های شهر، سراوان و غیره به همراهی اصحاب رسانه نیازمند هستیم. 

پروژه های سرگل به سعدی و رینگ ۹۰ متری در دستور کار شهرداری رشت

سرپرست شهرداری رشت نیز در این مراسم با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: در واقعه عاشورا روایتگری حضرت زینب (س) نقش بسیار مهمی در برملا کردن وقایع عاشورا و اهداف پلید یزیدیان ایفا کرد و امروزه نیز در مواجهه با جنگ نرم دشمنان، رسانه ها نقش کلیدی و حائز اهمیت دارند. 

سید مجتبی خدمت بین دانا به برنامه های شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت برای تملک بازگشایی سرگل به سعدی، رینگ ۹۰ متری و غیره از جمله پروژه های شهرداری رشت است که برای تحقق این اهداف نیازمند همراهی خبرنگاران هستیم. 

امانتداری، صداقت، راستگویی و رعایت جوانب انصاف باید در رسانه ها مورد توجه باشد

پیشکسوت حوزه رسانه نیز در این مراسم با اشاره به سخنی از حضرت محمد (ص) اظهار کرد: حضرت محمد (ص) فرمودند من برای مکارم اخلاق برگزیده شدم. 

مجید محمدپور با تاکید بر اخلاق مداری در رسانه ها افزود: امانتداری، صداقت، راستگویی و رعایت جوانب انصاف باید در رسانه ها مورد توجه باشد و این ویژگی ها در بخش تولید، دریافت، پوشش و تحقیق خبر باید مورد توجه باشد. 

وی با اشاره به اینکه رسانه ها در اخبار باید رعایت جوانب انصاف را داشته باشند، تصریح کرد: کسانی که از روی تملق، جناح بازی، وابستگی به فرد یا مجموعه، دشمنی با منافع مردم و نظام و بدتر از همه سوژه گیری از رسانه های معاند و یا دلایل شخصی قصد تخریب افراد و شخصیت ها را دارند، چنین افرادی خبرنگار و رسانه نیستند. 

محمدپور با بیان اینکه بنده از شهرداری و یا شورا امتیازی نگرفته ام، گفت: در این جلسه هم قسم شویم که بخاطر لجاجت ها و یا امتیاز گرفتن ها به تخریب مسؤولین نپردازیم. 

دروازه حرفه خبرنگاری نباید به روی همه باز باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و درگذشت هوشنگ ابتهاج از شعرای بزرگ معاصر اظهار کرد: با چند روز تاخیر یک بار دیگر روز خبرنگار را تبریک می گویم و خبرنگاران سربازان و سرداران جنگ نرم هستند و متاسفانه در ایران تا کنون حق مطلب درباره فعالان حوزه خبر ادا نشده است. 

علیرضا تاج شهرستانی با بیان اینکه پیرامون حرفه خبرنگاری باید مواردی را ذکر کنم، افزود: جایگاه خبرنگاران بسیار والا و ارزشمند است. 

وی با تاکید به اینکه در حرفه خبرنگاری عشق و صداقت بسیار مهم است، تصریح کرد: عده ای به دنبال این هستند که از تاثیرگذاری شغل خبرنگاران سوءاستفاده کنند و اینها نامحرمان این حوزه هستند و خبرنگاران نباید اجازه دهند که دروازه این حرفه به روی همه باز باشد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اینکه در جریان مباحث اخیر شورا و شهرداری رشت، حتی یک خبرنگار در این باره از بنده سوال نکرد، افزود: به شهروندانم علاقه دارم، اما متاسفانه بحث خبرنگاری همچنان حرفه ای نشده است و بخشی از خبرنگاران دنبال اهداف خاصی هستند. 

در این مراسم از خبرنگاران حاضر تجلیل شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان