رشت- استاندار گیلان با تاکید بر اقدام جهادی مسئولان ستاد اربعین استان برای رفع مشکلات از مهلت چند روزه مسئولان برای ایجاد زیرساخت ها برای پذیرایی از زائران اربعین در مرز آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد اربعین استان گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه مراسم اربعین از بزرگترین مراسم مذهبی مسلمانان است، اظهار کرد: حضور گسترده افراد با مذاهب مختلف در مراسم اربعین نشانه گرایش مردم دنیا به دین و علاقمندی آنان به مسیر الهی است.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن شور حسینی بین مردم گفت: با وجود تمامی مشکلات و بیماری ها، مردم همچنان حضور پررنگ و معناداری در مراسم مذهبی دارند و مسئولان نیز موظف هستند که با رفع مشکلات، شرایط حضور مردم در اربعین را تسهیل کنند.

وی با تاکید بر عملکرد جهادی مسئولان ستاد اربعین استان برای رفع مشکلات تصریح کرد: مهلت چند روزه به مسئولان می دهم تا در مرز آستارا آماده استقبال از زائران اربعین حسینی باشند و زیرساخت ها را فراهم کنند.

عباسی با بیان اینکه تمهیدات در خصوص میزان آرد مورد نیاز برای جمعیت زائران اربعین حسینی دیده شود، بیان کرد: نانوایی هایی در شهرستان ها برای خدمات دهی به زائران اربعین مشخص شود و ساعت کار آنها افزایش یابد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سهمیه نانوایی هایی که خدمات گسترده ای به مردم می دهند اما به دلیل کمبود آرد زود تعطیل می شوند افزایش یابد، افزود: محدودیتی در اختصاص آرد به نانوایی ها وجود ندارد اما باید از حیف و میل شدن آرد جلوگیری کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان