رشت- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به مشکل تأمین آرد و سوخت مواکب اربعین گفت: عدم رفع این دو مورد در خدمت رسانی به زائران مشکل ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید دوهندو بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد اربعین استان گیلان در سالن الغدیر استانداری با اشاره به اینکه ۲۵ موکب اربعین در استان فعال هستند گفت: ۶ موکب در رشت و مابقی در شهرستان ها است و این مواکب نیاز به حمایت همه جانبه دارند تا به وظایف محوله به خوبی عمل کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کشور، مواکب گیلان باید از مرز خسروی عبور کنند افزود: ستاد بازسازی دغدغه ای در خصوص تأمین خوراک و غذا ندارد اما تأمین آب، یخ و خنک کننده مسائل بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ موکب ستاد بازسازی عتبات گیلان در عراق فعالیت می کند تصریح کرد: ۸۰ درصد از مواکب شهرستان های گیلان آماده اعزام به عراق هستند و نیاز است که تدابیر ویژه ای برای پذیرایی و ساماندهی آنها اتخاذ شود.

دوهندو با اشاره به پیگیری ها در خصوص ثبت اموال مواکب در سامانه گفت: مسئله تأمین آرد نانوایی های مواکب و سوخت هنوز حل نشده و با وجود پیگیری و برگزاری جلسات متعدد همچنان معضلی است که باقی مانده و اگر نتوانیم این دو مورد را حل کنیم، در روند خدمت رسانی مواکب مشکل ایجاد می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان از علوم پزشکی خواست که اقدامی برای حل مشکل تأمین داروی مواکب انجام دهد و گفت: ناظران بهداشتی که قرار است به عراق اعزام شوند از علوم پزشکی برای آموزش دیدن نامه دریافت کنند.

پیش بینی اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای سفر اربعین

دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به پیش بینی اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای سفر اربعین بیان کرد: با توجه به آنکه اربعین امسال در فصل تابستان و گرما است باید تمامی تمهیدات لازم به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات دیده شود.

نادر عبدالله پور با بیان اینکه مریضی و گرمازدگی پدیده شایعی در مراسم اربعین امسال است افزود: مریض شدن زائران با توجه به شیوع بیماری ها و گرما غیر قابل انکار است و باید برای این موضوع آماده باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان