مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست از تولید بیش از ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای در سازمان حفاظت محیط زیست طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن نقیلو در آئین افتتاحیه دوره تربیت خبرنگار محیط زیستی هامون اظهار کرد: وقتی پیشنهاد مشارکت در برگزاری دوره تربیت خبرنگار محیط زیستی به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد، از آن استقبال کردیم چراکه بر این باوریم حوزه خبرنگاری محیط زیست نیازمند ورود چهره های جدید با قلم های نو است.

وی افزود: متأسفانه هنوز یک سرویس تخصصی جداگانه برای محیط زیست در اغلب خبرگزاری ها و رسانه های ما وجود ندارد و این باعث می شود که اخبار محیط زیستی با وجود اهمیت بالایی که دارند، در میان اخبار دیگر گم شوند یا به حاشیه بروند.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش نظارتی و هماهنگ کننده این سازمان در خصوص فعالیت های زیست محیطی، گفت: اگرچه سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر نقش ناظر و هماهنگ کننده را در خصوص مدیریت چالش های زیست محیطی بر عهده دارد اما مطالبات از این سازمان همیشه بالا بوده است.

نقیلو ادامه داد: به عنوان مثال، الان مشکل اصلی کشور بحث خشکسالی و پیامدهای آن است اما وقتی اعتبار خوبی برای مقابله با این معضل بزرگ اختصاص نمی یابد، طبیعی است که حیات وحش در معرض خطر قرار می گیرد، زیستگاه ها تخریب می شوند، پوشش گیاهی آسیب می بیند و کانون های گرد و غبار گسترش می یابد.

وی تصریح کرد: الان که در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه قرار داریم، ضرورت دارد رسانه ها به کمک سازمان بیایند و در بحث اعتبارات و تأمین نیروی انسانی ما را یاری کنند.

دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: مردم و رسانه ها دو مؤلفه اساسی در کمک به حفظ محیط زیست هستند.

نقیلو در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی از ویژگی های زیست محیطی و تنوع زیستی کشورمان، گفت: کشور ما رتبه یک حیات وحش در منطقه خاورمیانه را در اختیار دارد. همچنین تعداد گونه های پرندگان ما تقریباً معادل قاره اروپاست که بیش از یک چهارم آن بومی کشور ما هستند.

وی افزود: ۳۰۹ منطقه کشور تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست با مساحت ۱۹ میلیون هکتار است که در کنار مناطق شکار ممنوع، جمعاً ۳۰ میلیون هکتار وسعت دارند.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: متنوع ترین مرجع علمی نمونه های کشور در سازمان حفاظت محیط زیست نگهداری می شود که ۱۰ هزار نمونه نمایشگاهی را در بر می گیرد و ۷ نمونه آن رکورد است.

نقیلو با اشاره به عملکرد روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ محتوای چندرسانه ای شامل محصولات متنی، گزارش تصویری، فیلم کوتاه و تیزر، تولیدات اینفوگرافیک، موشن گرافی و نشریات داخلی در دفتر روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست تولید شده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تاکید کرد: عزیزانی که قصد ورود به حوزه خبر محیط زیست را دارند می بایست از نزدیک با شرایط محیط زیستی کشور و اقدامات محیطبانان آشنا باشند.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست در پایان بر اهمیت انجام بازدیدهای میدانی برای تهیه گزارش های محیط زیستی تاکید کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان