رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه تجویز و مصرف غیر منطقی دارو به اقتصاد درمان ضربه می زند، از جامعه پزشکی خواست در تجویز منطقی دارو، مساعدت لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، با بیان اینکه تجویز و مصرف بیش از حد یا کمتر از حد دارو ضمن ایجاد عارضه در بیمار سبب افزایش هزینه های درمانی می شود، افزود: عوامل متعددی در ایجاد چرخه تجویز و مصرف غیرمنطقی داروها بویژه در ایام تابستان و بروز گرمازدگی تأثیرگذار است که از آن جمله می توان به باورها و اعتقادات بیماران در خصوص تجویز و دریافت حتمی دارو اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تجویز و مصرف غیر منطقی داروها می تواند به اقتصاد درمان ضربه وارد نماید، ادامه داد: لزوماً برای رفع هر مشکل نیاز به تجویز و مصرف دارو نیست و گاهی اوقات با رعایت یکسری از اصول می توان به هدف درمانی مطلوب دست یافت.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به اینکه جامعه پزشکی در تجویز اقلام دارویی مورد نیاز بیماران دقت لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: به طور مثال استفاده از سرم تراپی با توجه به گرمای هوا و درخواست بیماران در ایام تابستان بیشتر می شود که باید نسبت به تجویز منطقی و رعایت یکسری از اصول برای رفع مشکل بیماران و همچنین جلوگیری از کمبود اقلام دارویی در بیمارانی که نیاز بیشتری برای مصرف دارند؛ توجه لازم را معطوف داشت.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان