آستارا- فرماندار آستارا گفت: پیش بینی شده از ۳۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت برنج در آستارا امسال ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن شلتوک به ارزش ۸۵۳ میلیارد تومان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه برداشت محصول از شالیزارهای آستارا اظهار کرد: با وجود مشکل کمبود آب نظر برخی کشاورزان به کاشت نکردن برنج و پرداخت خسارت توسط بیمه به ازای آن بود که با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب کشاورزی و با تلاش مسئولان و همراهی و همدلی مردم، شاهد برداشت پر بار محصول برنج هستیم.

رضایی پور با اشاره به اینکه امسال تولید برنج در شهرستان افزایش داشته و برنج مرغوب و با کیفیتی برداشت شده است، افزود: پیش بینی شده از ۳۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت برنج در شهرستان امسال ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن شلتوک توسط ۳ هزار شالیکار به ارزش ۸۵۳ میلیارد تومان برداشت شود.

فرماندار آستارا ادامه داد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی در حوزه برداشت برنج در آستارا هستیم.

وی به حمایت دولت از کشاورزان اشاره کرد و گفت: همچنان پشتیبان همه کشاورزان شهرستان در زمینه تولید محصولات مختلف همچون برنج هستیم و همه تلاشگران این حوزه، مورد حمایت دولت هستند.

فرماندار آستارا با قابل رقابت خواندن ارقام پرمحصول جدید با ارقام بومی اضافه کرد: با تحقیقات لازم ارقام پرمحصول جدید می توانند از نظر کیفیت و قیمت همانند ارقام بومی، نظیر برنج هاشمی رقابت کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان