آستارا- فرماندار آستارا گفت: بسیاری از پیشرفت های کشور به واسطه توجه اصحاب رسانه است که تعلل ها و کم کاری مسئولان را زیر ذره بین گرفته و نقد می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور عصر دوشنبه در مراسمی که به منظور گرامیداشت روز خبرنگار به همت فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد رسانه را زبان گویای مردم عنوان کرد و گفت: مسائل و مشکلات زیادی وجود دارد و امروز نیازمند همدلی، همراهی، هم گامی و هم اندیشی هستیم که با هم در مسیر پیشرفت و توسعه شهرستان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه نقش خبرنگاران به عنوان یک عنصر پیشران توسعه نظام اسلامی پررنگ است، گفت: بسیاری از پیشرفت های کشور به واسطه ی توجه اصحاب رسانه انجام می شود که تعلل ها و کم کاری های مسئولان را زیر ذره بین می گیرند و نقد می کنند.

فرماندار آستارا با اشاره به رسالت خبرنگاران افزود: نقش قلم، نقش مقدسی است بطوری که حوزه توجه به قلم را می توانیم از زمان نزول سوره قلم بر پیامبر بدانیم که خداوند در این سوره به عظمت قلم اشاره کرده است.

رضایی پور به مبانی فکری، اهداف و شیوه های مراکز خبری غرب در شکل دهی افکار عمومی اشاره کرد و گفت: ترفندهای رسانه ای در دنیای غرب تعریف خاص خود را دارد و به هر وسیله ای اهداف خود را توجیه می کند اما در نظام جمهوری اسلامی اصل رسالت خبرنگاران و رسانه ها خدمت به جامعه است.

فرماندار آستارا با اشاره به پیشرفت پروژه های عمرانی در آستارا به تشریح اقدامات دولت دوازدهم در این شهرستان پرداخت و گفت: تمام توان دولتمردان، تلاش در جهت رفع مشکلات و گرفتاری های مردم بوده است.

انجام پیگیری های لازم برای تشکیل خانه مطبوعات در آستارا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا نیز در این مراسم با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای عرصه قلم و اطلاع رسانی بر تعامل و همکاری سازنده مدیران ادارات با خبرنگاران تأکید کرد و از برگزاری دوره های مربوطه برای مسئولان روابط عمومی ادارات در آینده ای نزدیک خبر داد.

بهرام خوشحال به انجام اقدامات اولیه برای تشکیل شعبه خانه مطبوعات در آستارا اشاره کرد و گفت: پیگیری های لازم در این مورد انجام شده تا با تشکیل خانه مطبوعات امور و مسائل اصحاب رسانه پیگیری شود که همین جا از همه فعالان رسانه شهرستان درخواست دارم برای بهره مندی از تسهیلات و حمایت های مربوطه عضو خانه مطبوعات استان شوند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه از زحمات و تلاش های خبرنگاران شهرستان تقدیر به عمل آمد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان