رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه فهم و تفسیر قرآن در برابر تهاجمات دشمن ضروری است گفت: ترویج فعالیت های قرآنی امری بسیار نیک و پسندیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی عصر دوشنبه در نشست توجیهی ممتحنین و مدیران مراکز مجاز اخذ آزمون حفظ عمومی قرآن کریم در سالن جلسات تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر ارتقای روح و ظاهر کارها با کلام خداوند بیان کرد: آیه قرآن مبنی بر تعاون و همکاری در امور خیر و نیکی منجر به عملیات تأثیرگذار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه اهل ایمان باید بر هم تأثیر مثبت بگذارند، افزود: دلیل تاکید قرآن بر تقوا این است که نبود تقوا موجب انحراف و تباهی و باطل شدن عمل نیک می شود.

وی تصریح کرد: بشر بدون ایمان، کار نیک می کند اما هویت عمل نیک را به دلیل نیات شوم و انحرافات و بدعت ها از دست می دهد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه مجالس امام حسین عمل نیک است اما اگر تقوایی پشت سر آن نباشد و محافظت نشود از بین می رود، بیان کرد: در کلام الهی دعوت به انجام کار نیک و تقوا شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه همه فعالیت های دینی و الهی که جز مصادیق نیکی هستند باید دارای یک سامانه تقوایی باشند، عنوان کرد: تقوا تنها برای اجتناب از گناه نیست بلکه برای حفظ خوبی ها نیز لازم است.

وی با بیان اینکه فهم قرآن و تفسیر این کتاب الهی در شرایطی که مورد تهاجم شدید دشمنان هستیم امری ضروری است، افزود: در شرایطی که به هر نحوی خانواده ها را تشویق به فراگیری موسیقی می کنند ترویج فعالیت های قرآنی امری بسیار نیک و پسندیده است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه عمل نیک مانند حفظ قرآن باید با تقوای برنامه ریزی، مردمی باشد، تصریح کرد: اگر مؤسسات قرآنی با پول دولتی اداره شود و از مردمی بودن فاصله گیرد دچار آفت می شود زیرا انگیزه سوزی مردمی در آن رخ می دهد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان