دامغان_ رئیس اداره منابع طبیعی دامغان با بیان اینکه ۱۰ هکتار از مراتع ییلاقی کجین دشت در شمال شهرستان دچار حریق شد، گفت: عملیات اطفا همچنان ادامه دارد.

علی اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در مراتع کجین دشت یکی از مناطق ییلاقی شمال شهرستان دامغان یگان حفاظت منابع طبیعی وارد کارزار شد، ابراز داشت: نیروهای یگان حفاظت همراه بهره برداران منطقه، نیروهای مردمی، آتش نشانی، پایگاه امداد و نجات هلال احمر با حضور در منطقه نسبت به مهار آتش اقدام کردند.

وی با بیان اینکه در این حریق ۱۰ هکتار مراتع کجین دشت دامغان طعمه حریق شد، افزود: این آتش سوزی از بین رفتن گونه هایی شامل درمنه، گون، اسپرس، گندمیان و تعدادی درخت جنگلی منطقه را در پی داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه ۵۴۳ هزار هکتار وسعت مراتع این شهرستان است، ابراز داشت: از این میزان هفت هزار و ۹۴۴ هکتار آن را مراتع کجین دشت تشکیل می دهد.

عباسی راد با بیان اینکه علت وقوع و میزان خسارت آتش سوزی پس از مهار و اطفا کامل حریق اعلام خواهد شد، تصریح کرد: هنوز نیروهای یگان حفاظت و گروه های مردمی در منطقه حضور دارند و تا اطفای کامل و اطمینان از شعله ور نشدن مجدد مرتع در محل خواهند ماند.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل گرم و خشک سال قرار داریم وجود علف های خشک در کنار پلاستیک و شیشه می تواند با عملکردی نظیر ذره بین فاجعه بزرگ خلق کند لذا از همه مردم تقاضا داریم از ریختن زباله به طور جد اجتناب کرده و ر صورت مشاهده این گونه موارد آن را حتماً از طبیعت خارج کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان