انزلی- مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به راه اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در خزر از تردد ۹ کشتی از بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر به بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ کالا خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین یونسی با اشاره به آغاز فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در خزر اظهار کرد: با توجه به پیگیری های و مذاکرات متعدد با شرکت کشتیرانی دریای خزر در خصوص راه اندازی و فعالیت خطوط منظم کشتیرانی از بنادر شمالی کشور به آستراخان، تعدادی از کشتی های مربوطه به منظور تردد منظم در بخش کانتینری از بنادر شمالی کشور اختصاص یافت.

وی با اشاره به مزیت اطلاع و اطمینان صاحبان کالا از حضور کشتی ها در بنادر مشخص در زمان معین افزود: وقتی صاحب کالا از تردد و صادرات کالا در زمان معین و بندر مشخص مطمئن باشد کالاهای صادراتی خود را از نقاط مختلف کشور به آن بنادر منتقل می کنند.

یونسی به مصوبه سازمان بنادر و شرکت کشتیرانی دریای خزر به منظور راه اندازی خطوط لاینر کانتینری از بنادر شمالی کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون چنین خط لاینری در بنادر شمالی وجود نداشته و با این اتفاق می توان شاهد افزایش میزان ترافیک کالا بوده و انتظار می رود شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز تعداد کشتی های خود را در این خطوط اضافه کند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت خطوط منظم کشتیرانی کانتینری از بنادر شمالی دریای خزر بر اساس جدول زمانبندی ارائه شده، گفت: فعالیت خطوط لاینر کانتینری در ابتدای امر از ۳ بندر اصلی شامل بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر آغاز می شود و در صورت وجود کانتینر بنادر آستارا و فریدونکنار نیز به عنوان مبدا تردد اضافه می شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اضافه کرد: بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ کالا به عنوان مقاصد خطوط لاینر کانتینری در نظر گرفته شده اند.

یونسی ادامه داد: انتظار می رود فعالان حوزه صادرات و ترانزیت از راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی کانتینری استقبال کنند.

وی افزود: شرکت کشتیرانی دریای خزر خواستار ارائه تخفیفات شده و قرار است به همین منظور کارگروهی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل و تخفیفاتی ارائه شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان