رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار تا پایان هفته در این استان گفت: دمای هوای گیلان طی ۲ روز آینده به ۴۰ درجه می رسد.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده استقرار جوی پایدار و هوای مرطوب و آفتابی تا پایان هفته در گیلان است.

وی با بیان اینکه با توجه به این شرایط دمای هوای در گیلان طی دو روز آینده به ۴۰ درجه نیز می رسد، افزود: در این مدت رطوبت هوا نیز بیشتر احساس می شود.

دادرس در ادامه همچنین با هشدار نسبت به احتمال گرمازدگی از کودکان و افراد میانسال و بیماران زمینه ای در ساعات اوج گرما از منزل خارج نشوند، تأکید کرد: با توجه به فصل برداشت کشاورزان نیز باید مراقب گرمازدگی باشند.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به رطوبت ۸۳ درصدی شهر رشت همچنین گفت: هوای شهر رشت هم اکنون ۳۱ درجه سانتیگراد است و پیش بینی می شود دمای هوای این شهر در گرم ترین ساعات به ۳۶ درجه هم برسد.

دادرس با بیان اینکه دریا نیز برای انجام فعالیت های مرتبط و گردشگری مناسب است، افزود: ارتفاع موج در دریای خزر در ۲ روز آینده حداکثر ۵۰ سانتی متر است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان